دندانپزشکی کودکان

توجه فرمایید :  به دلیل شرایط بحرانی پیش آمده و شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه، تا اطلاع ثانوی فقط درمان‌های اورژانسی و جراحی های اورژانسی در کلینیک تخصصی دندانپزشکی درسان انجام می‌شود. لذا در صورت داشتن درد و التهاب با کلینیک تماس حاصل فرمایید.   به امید سلامتی برای همه شما عزیزان

حدس می‌زنیم که شما یکی از والدین عزیزی هستید که برای فرزند خود به‌دنبال کلینیک تخصصی دندانپزشکی کودکان می‌گردید. اولین مراجعه هر کودک به دندانپزشک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا کوچک‌ترین بی‌توجهی و سهل انگاری باعث می‌شود که او تا پایان عمر از معالجات دندانپزشکی گریزان باشد. متخصصین و کادر درمانی ما در کلینیک دندانپزشکی درسان ضمن فراهم آوردن شرایط لازم برای آرامش کودک شما، اقدامات تشخیصی، درمانی و مراقبتی را با کیفیت و دقت بسیار بالا به اطفال ارائه می نمایند.

دریافت مشاوره از بخش دندانپزشکی کودکان

تحقیقات نشان می‌دهد که بهداشت دهانی ضعیف در بچه‌ها منجر به عملکرد درسی ضعیف در مدرسه و همچنین روابط اجتماعی ضعیف می‌انجامد.

نمایی از فضای درمان در کلینیک دندانپزشکی درسان

نمایی از فضای درمان کودک در کلینیک دندانپزشکی درسان

دندانپزشکی کودکان چه نوع درمان‌هایی را ارائه می دهد؟

آموزش بهداشت دهان و دندان نوزادان که شامل ارزیابی خطر پوسیدگی در مادر و کودک است.
پیشگیری و مراقبت های دندان از جمله تمیز کردن و درمان فلوراید، و همچنین توصیه های تغذیه و رژیم غذایی
مشاوره عادت (به عنوان مثال، استفاده از پستانک و مکیدن انگشت شست)
ارزیابی و درمان اولیه برای صاف کردن دندان ها و اصلاح نیش نادرست (ارتودنسی)
ترمیم حفره‌های دندانی به دلیل پوسیدگی
تشخیص بیماری های دهانی مرتبط با بیماری هایی نظیر دیابت، نقص مادرزادی قلبی، آسم و اختلال کمبود توجه بیش فعالی
مدیریت بیماری ها و شرایط لثه از جمله زخم، فینولال کوتاه، موکوسل و بیماری های پریودنتال اطفال
مراقبت از آسیب های دندان (به عنوان مثال، دچار شکستگی، جابجایی و یا از بین بردن دندان ها)

اهمیت فلورایدتراپی برای کودکان

فلوراید تراپی به معنای کاربرد موضعی فلوراید بصورت دوره‌ای بر روی دندان‌های کودکان، به منظور افزایش مقاومت آنها در برابر پوسیدگی است. در این روش دندانپزشک ابتدا دندان‌ها را با برس و خمیر مخصوص تمیز می‌کند و سپس فلوراید به صورت ژل یا وارنیش روی دندان‌ها مالیده می‌شود. پس از آن کودک باید چند بار آب دهان خود را خالی کند ولی دهان نباید شسته شود و تا نیم‌ساعت هم از خوردن و آشامیدن دوری کنید.

توصیه می‌شود فلورایدتراپی در کلینیک از وقتی که همه دندان‌های شیری رویش یافتند حدود ۲ سالگی شروع شود و تا ۳ سال بعد از رویش آسیای دوم دائمی حدود ۱۴ سالگی با نظر دندانپزشک خود ۳ تا ۶ ماه یکبار تمدید و ادامه یابد. همزمان با فلورایدتراپی در مطب ممکن است دندانپزشک برای برخی از کودکان بالای ۶ سال که در خطر بالای ایجاد پوسیدگی دندان‌ هستند کاربرد دهان‌شویه‌های فلوراید را هم تجویز کند.

مطالب مرتبط :

» نکات مهم در محافظت از دندان کودک در برابر قطره آهن یا شیرینی شیر

» با دردسرهای دندان در آوردن بچه ها چطور کنار بیاییم ؟

» آموزش ویژه رعایت بهداشت دهان از نوزادی تا ۱۹ سالگی در خانه

دریافت نوبت از بخش دندانپزشکی کودکان

ویدیوهای درمان دندانپزشکی کودکان در کلینیک دندانپزشکی درسان

فیشورسیلنت و پوسیدگی دندان‌ها در کودکان

پوسیدگی های دندانهای کودکان معمولاً از عمق شیارهای عمیق دندانهای عقبی شروع و باعث می شود در صورت بی‌توجهی منجر به پوسیدگی وسیع شود. سطح جونده در دندان‌های عقب پر از فرورفتگی و شیار است که بسیاری از این پستی و بلندی ها خطوط و شیارهای باریکی دارند که در عین حال ممکن است عمیق هم باشند به همین دلیل این مناطق محل مناسبی برای جمع شدن باکتری و میکروب و یا پلاک است.

فیشورسیلنت این شیارها با ماده همرنگ و نسبتاً شل و چسب مانندی پر می کنند و بدین ترتیب این فرورفتگی ها در روی دندان که اکثراً تیره یا قهوه ای رنگ هستند پر می شود و سطح صاف و یکنواختی حاصل می شود که بهداشت دهانی کودک ما را بالا برده و از پوسیدگی دندانهای او جلوگیری می کند. فیشورسیلانت روشی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان است.

چرا درمان عصب کشی برای دندان‌های شیری کودکان انجام می‌شود؟

دندان‌های شیری مثل دندان‌های دائمی دارای تمام اجزای تشکیل‌دهنده یعنی تاج- ریشه- عصب و رگ‌های خونی هستند فقط شکل و اندازه آنها متفاوت است. وقتی پوسیدگی یک دندان شیری زود ترمیم نشود به تدریج این ضایعه پیشرفت می‌کند و به فضای ناحیه مرکزی دندان‌ که پالپ نام دارد و محتوی اعصاب و رگ‌های خونی است می‌رسد و باعث ایجاد عفونت و گاهی درد می‌شود.

قبل از اینکه عفونت به قدری زیاد شود که از سوراخ انتهای ریشه خارج شود و به لثه و استخوان اطراف دندان‌ برسد و باعث آبسه و تورم لثه یا صورت شود؛ می‌توان با درمان کردن ناحیه مرکزی تاج دندان‌ و در صورت لزوم داخل ریشه‌ها که کانال نام دارد، با برخی از وسایل خاص و بعد پر کردن این فضا با مواد و خمیرهای مخصوص، مشکل دندان‌ را حل کرد و علائم بیمار را برطرف کرد. به این درمان عصب‌کشی گفته می‌شود.

متخصصین و کادر درمانی ما در کلینیک دندانپزشکی درسان ضمن فراهم آوردن شرایط لازم در جهت آرامش کودک شما ،اقدامات تشخیصی، درمانی و مراقبتی مرتبط با عصب کشی را با کیفیت و دقت بسیار بالا به اطفال ارائه می‌نمایند.

ضرورت انجام روکش برای دندان‌های شیری

در دندان‌های شیری که به علت پوسیدگی وسیع و چند سطحی نیاز به درمان پالپ یا عصب‌کشی پیدا می‌کنند، امکان ترمیم خوب و باکیفیت دندان‌ که به مدت طولانی باقی بماند وجود ندارد بنابراین بهتر است بعد از انجام درمان پالپ تاج دندان‌ را با روکش بازسازی کرد.

این روکش‌ها که به شکل پیش‌ساخته و به صورت فلزی موجود است علاوه بر دوام و ماندگاری بالا از شکستن بعدی دندان‌ هم جلوگیری می‌کنند و نیز چون کاملاً روی دندان‌ را می‌پوشانند در پیشگیری از ایجاد پوسیدگی‌های بعدی هم مؤثر است.

مشاوره و ویزیت توسط متخصص دندانپزشک اطفال

ترریق های دندانپزشکی همیشه هم دردناک نیست.

یکی از دغدغه‌های والدین برای بردن فرزندانشان به دندانپزشکی، نگرانی از تزریق مواد بی حسی و درد ناشی از آن برای کودک است. همیشه این استرس بین کودکان و حتی بزرگسالان برای تزریق قبل از شروع درمان، دیده می‌شود. همه ما در خاطرات دندانپزشکی خود تجربه دردناکی از تزریق دندانپزشکی یا بطور عامیانه آمپول‌های دندانپزشکی ی داریم. ما در این ویدیو شیوه تزریق بیحسی در دندانپزشکی درسان را به تصویر درآورده‌ایم تا کمی از استرس شما کاسته شود. می‌دانیم که بخش دیگری از استرس نیز به دنبال یک تجربه خوشایند در هنگام تزریق کاملا از بین می‌رود.

چه بسیارند کودکانی که به دلیل ترس از دندانپزشکی، دیگر به دکتر مراجعه نکردند و دندان‌هایشان هر روز پوسیده تر شده و ناگهان با آبسه، درد و تورم مواجه می‌شوند. در این هنگام علاوه بر اینکه درد چندین برابر شدهاست، دندان حساس تر شده و هزینه یک ترمیم ساده در این شرایط تبدیل به عصب کشی و روکشمی شود و در این شرایط حاد گاهاً تزریق بی حسی هم دیگر تاثیری ندارد.

امروزه متخصصین دندانپزشکی اطفال و کودکان با تکنیک‌های خاص خود، بطوری تزریق ماده بی حسی را برای کودکان ٢ الی ١٢ سال انجام می‌دهند که بچه‌ها درد و استرسی حس نخواهند کرد.

** به دلیل شرایط پیش آمده وشیوع ویروس کرونا، لطفا پیش از حضور در کلینیک دندانپزشکی درسان، پروتکل ارائه خدمات در این مرکز را در این لینک مطالعه و سپس اقدام به رزرو نوبت نمایید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید. ***

اطلاعیه مهم :
 ساعات کاری کلینیک در ماه مبارک رمضان در روزهای زوج ١۵ الی ٢١ و در روزهای فرد ١٠ صبح الی ٩ شب است. لذا با استناد به اطلاعیه قبلی در دوران اپیدمی کویید ١٩ برای ارائه درمانهای اورژانسی در خدمت شما عزیزان هستیم.

اطلاعات تماس همه روزه ۴۴۴۴۳۵۱۵-۴۴۴۴۶۲۲۷-۴۴۴۴۳۸۲۲

و در صبح روزهای زوج فقط با ۴۴۴۴۳۸۲۲ تماس حاصل نمایید

متخصصین و کادر درمانی ما در کلینیک دندانپزشکی درسان ضمن فراهم آوردن شرایط لازم در جهت آرامش کودک شما ،اقدامات تشخیصی، درمانی و مراقبتی را با کیفیت و دقت بسیار بالا به اطفال ارائه می نمایند.

طرف قرارداد با بیمه بانک تجارت - بانک سپه - بانک صادرات

برای مشاهده نتایج درمان‌ها، کلینیک دندانپزشکی درسان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.