مزایا و معایب لمینت دندان

شاید مدت ها پیش داشتن دندان های مرتب و زیبا و به دنبال آن داشتن لبخندی دلنشین و جذاب، برای آنان که دندان های بدفرم و یا بدرنگ داشتند، آرزویی دست نیافتنی بود. اما خوشبختانه امروزه لمینت دندان به دنیای دندانپزشکی زیبایی پای نهاده، و راهکاری بسیار مؤثر برای ترمیم دندان ها شده و می تواند زیباترین لبخندها را به بیماران هدیه بدهد.

لمینت دندان چیست و چه کاربردی دارد؟ یکی از خدماتی که در دندانپزشکی غرب تهران به بیماران ارائه می شود، لمینت دندان است. لمینت دندان در واقع نوعی پوشش است که همرنگ و هم فرم دندان بوده و در دو نوع لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیت در اختیار بیماران قرار می گیرد. لمینت دندان اغلب برای افرادی کاربرد دارد که به هر دلیلی دندان های شکسته و یا بد رنگ دارند. لمینت دندان در از بین بردن فاصله میان دندان ها نیز کاربرد مؤثر و بسزایی دارد، به طوری که پس از استفاده از لمینت دندان، هیچ آثاری از رنگ بد، فاصله و یا شکستگی آن وجود نخواهد داشت. در اغلب موارد می توان لمینت را روشی برای ترمیم دندان های جلو دانست که بسیاری از بیماران نیز از آن استقبال کرده اند.

مزایای استفاده از لمینت دندان چیست؟

علاوه برجنبه زیبایی، لمینت می تواند از پوسیدگی و خراب شدن دندان ها جلوگیری کند. از طرفی دیگر رنگ آن ها ثابت مانده و در طی زمان تغییر نخواهد کرد، چرا که خاصیت عدم رنگ پذیری دارند. هر چند لمینت دندان ظاهری بسیار نازک و شکننده دارد اما این ونیر دندان بسیار مقاوم بوده و می توان مدت ها از آن ها استفاده کرد. زیبایی لمینت دندان بسیار طبیعی جلوه می کند. برای استفاده از لمینت دندان، لازم نیست تراش زیادی روی آن ایجاد کرد، در این صورت به مینای دندان نیز آسیب جدی وارد نخواهد شد.

معایب استفاده از لمینت یا ونیر دندان چیست؟

شاید اولین عیبی که بتوان برای استفاده از لمینت دندان در نظر گرفت هزینه این درمان است.از دیگر معایب استفاده از لمینت دندان می توان به این موارد نیز اشاره کرد که اگر لمینت دندان بشکند یا ترک بخورد باید عوض شود. ممکن است رنگ لمینت به کار برده با دیگر دندان ها هماهنگی نداشته باشد و مجبور شوید تمامی دندان ها را پوشش لمینتی بکشید، از طرفی دیگر نیز پس از جایگذاری لمینت مورد نظر امکان تغییر رنگ آن وجود نخواهد داشت.

پس از به کار بردن ونیر دندان مراقبت های دائم از آن لازم است چرا که ممکن است از جای خود کنده شود. لمینت دندان برای افرادی که دندان هایی با پوسیدگی زیاد دارند مناسب نمی باشد. از طرفی دیگر اگر در زمان چسباندن ونیر دندان، متخصص دندانپزشک ماهر نباشد و تراش بیش از حد روی دندان ایجاد کند همین امر می تواند سبب ضعیف شدن باند و در نتیجه افتادن دائم لمینت شود، به همین جهت توصیه می شود حتماً برای استفاده از لمینت دندان به دندانپزشکان با تجربه و ماهر در این زمینه مراجعه کنید.

یکی دیگر از مواردی که می تواند در زمره معایب استفاده از لمینت باشد، پوسیدگی بخش هایی است که پوشش لمینتی آن ها را در بر نگرفته است. البته این موضوع را فراموش نکنید که در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان، استفاده از لمینت مرغوب در کنار مراجعه به دندانپزشکان متخصص و کاردان برای کارگذاری لمینت می تواند معایب و عوارض این عمل زیبایی را کاهش داده و یا به صفر برساند.

ایمپلنت یکی دیگر از روش ها زیبایی دندان و طرح لبخند می باشد که شما عزیزان برای انجام ایمپلنت غرب تهران می توانید با کلینیک درسان تماس حاصل بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

کلینیک درسان یکی از معتبرترین دندانپزشکی ها و مورد تائید بیماران با تجهیزات و مواد درجه یک و پزشک معتبر در حوزه های جراحی دندان عقل، لمینت دندان و ایمپلنت، پر کردن، عصب کشی و حوزه های زیبایی، دندانپزشکی غرب تهران می باشد که با تجربه چندین و چند ساله در زمینه دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان توانسته است رضایت بیماران بسیاری را به خود جلب کند.

جدیدترین مقالات

مطالب مرتبط

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان عارضه مهم و خطرناکی ندارد. نکته مهم این است که والدین تمام نظارت ، مراقبت و تلاش خود را بکنند تا دندانهای

دندانپزشکی تحت بیهوشی بزرگسالان

دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان

  دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان مناسب عده ای از بیماران به دلیل ترس از خدمات دندانپزشکی و یا فوبیا نسبت به صدای ابزار، ماهیت درمان، درد