کدام یک از انواع لمینت دندان مناسب شماست؟

لمینت دندان به دو دسته لمینت‌های سرامیکی و لمینت‌های کامپوزیتی تقسیم می‌شود. هدف شما از انجام درمان‌های زیبایی مهم است. در مرکز دندانپزشکی غرب تهران ما جلساتی را برای مشاوره تنظیم می‌کنیم تا از خواسته‌های شما و مشکلاتتان آگاه شویم و شرایط فعلی دندان‌هایتان را بررسی کنیم. سپس درمان مدنظر خود را که با شرایط شما سازگاری دارد، ارئه می‌دهیم.

در این مطلب به انواع لمینت‌ های دندانی و مزایا و معایت هر یک اشاره کرده‌ایم. لطفا با ما همراه باشید.

لمینت دندان – لمینت سرامیکی

لمینت‌های سرامیکی ورقه‌های نازکی از پرسلن هستند که روی دندان قرار می‌گیرند. آن‌ها معمولاً از سرامیک ساخته ‌شده و تقریباً همیشه یکی از روش‌های بسیار محبوب زیبایی محسوب می‌شوند. لمینت دندان می‌تواند لکه‌ها، نواقص، شکستگی‌ها، به‌هم‌ریختگی‌ها، فاصله‌های بین دندانی و بدرنگی‌های دندان‌ شما را پوشش دهد. فکر می‌کنید لبخند اکثر ستارگان بزرگ دنیا به چه علت زیبا و چشمگیر است؟ بله، دندان‌های آن‌ها معمولاً با لمینت دندان پوشانده شده که اکثراً لمینت سرامیکی است، آن هم به دلیل استحکام و شفافیت بیشتر سرامیک‌ها.

لمینت سرامیکی دندانی چگونه انجام می‌شود؟

دندانپزشک معالج شما پس از معاینات بالینی دقیق و مشاهدۀ رادیوگرافی‌های شما طرح درمان خود را مبنی بر موفقیت درمان ونیر سرامیکی برای شما، توضیح می‌دهد. از همه مهم‌تر این است که هدف شما چیست؟ اگر می‌خواهید رنگ، فرم، بدشکلی و شکستگی‌های کوچک و ناهنجاری‌های جزئی دندان‌هایتان، همه را با هم و به یک‌باره اصلاح کنید، لمینت دندان از نوع سرامیکی گزینۀ مناسبی برای این هدف شماست.

در این روش دندانپزشک شما حدود نیم میلی‌متر از لایۀ رویی دندان شما را تراش و فرم می‌دهد. این تراش معمولاً نیم میلی‌متر خواهد بود و شامل حذف یک لایۀ جزیی از دندان شماست که بعداً با یک لایۀ نازک سرامیکی به همان مقدارِ تراش‌خورده و همان نیم میلی‌مترِ برداشته‌شده، مجدداً جایگزین می‌شود.

بعد از آن قالب‌گیری صورت می‌گیرد. سپس برای اطمینان از اینکه لمینت دندان شما یک‌رنگ و یکنواخت با بقیۀ دندان‌های شما باشد، تعیین رنگ انجام می‌شود. بعد از آن دندانپزشک کار را به بخش لابراتوار تخصصی خود می‌فرستد تا توسط دستگاه‌های کامپیوتری دقیقی به نام «کد کم» لمینت‌ها دقیق و منطبق با شرایط دندانی شما ساخته و پرداخته شود. سپس طی یکی دو جلسه چکاپ و امتحان لمینت‌ها، درنهایت این پوسته‌های نازک و درخشان را با سمان و چسب‌های مخصوص روی دندان‌هایتان می‌چسباند و بدین ترتیب لبخندی زیبا، درخشان و خیره‌کننده برای شما به ارمغان می‌آورد.

مزایای لمینت‌های سرامیکی یا همان ونیرهای سرامیکی

لمینت‌های سرامیکی، زیبا و بادوام و طبیعی هستند. به علت کیفیت بیشتری که سرامیک‌ها دارند و کارهای گستردۀ لابراتواری و استفاده از دستگاه‌های دقیق و پیشرفته برای آماده‌سازی قالب، مسلماً هزینه‌های بسیار گران‌تری در مقایسه با سایر گزینه‌های زیبایی دارند. مواد سرامیکی که در لمینت دندان استفاده می‌شود نه‌تنها شبیه دندان طبیعی است، بلکه دقیقاً همان‌طور شفاف و براق و درخشان است.

همچنین در برابر رنگدانه‌هایی مانند قهوه، چای، نوشابه، سس و… و نیز سیگارکشیدن مقاوم هستند؛ زیرا از مواد پیشرفته ساخته شده‌اند. با رعایت بهداشت اصولی و چکاپ‌های منظم توسط دندانپزشک خود، ونیرهای سرامیکی دندانی می‌توانند برای سال‌ها بدون شکستن و تغییر رنگ بمانند.

برای دندان‌هایی که در برابر سفید‌شدن مقاومت می‌کنند یا به علت تروما و ضربه تغییر رنگ داده‌اند یا به دلیل استفاده از بعضی داروها دچار تغییر رنگ می‌شوند، لمینت دندان از نوع سرامیکی مناسب است و می‌تواند حتی تیره‌ترین دندان‌ها را اصلاح و پوشش دهد و آن‌ها را درخشان و سفید کند. بیماران با دندان‌های سفید‌تر و روشن‌تر، هم به لبخند تمایل بیشتری دارند و هم اعتماد‌به‌نفس بهتری دارند.

لمینت دندان - فیلم لمینت دندان - دندانپزشکی غرب تهران - ارتودنسی غرب تهران

لمینت دندان – لمینت‌های کامپوزیتی

ونیرهای کامپوزیتی لایۀ نازکی از مواد همرنگ دندان هستند که مانند ترمیم روی سطح دندان شما قرار می‌گیرند. برای این درمان معمولاً به تراش دندان نیاز نیست یا اگر دندانپزشک شما برحسب شرایط دندان، نیاز به تراش دندان را احساس کند، این تراش بسیار جزئی است و به دندان شما آسیبی وارد نمی‌شود. این کار، لابراتواری نیست و نیازی به جلسات متعدد و رفت و آمد شما ندارد و معمولاً در یک جلسه انجام می‌شود.

لمینت دندان از نوع کامپوزیتی، از طیف وسیعی از سایه‌ها و برند‌های مختلف تولید شده ‌است. اگر از رنگ دندان‌هایتان ناراضی هستید و با بلیچینگ هم به میزان سفیدی دلخواه خود نرسیده‌اید، لمینت‌های کامپوزیتی یا ونیرهای کامپوزیت درمان مناسبی برای روشن‌تر‌کردن دندان‌هایتان، البته بدون تراش هستند. این درمان معمولاً در برابر لکه‌ها و رنگدانه‌ها مقاوم نیست، اما با پالیش و پرداخت‌های دندانی به‌موقع، زیبایی و سفیدی خود را حفظ می‌کند.

مزایای لمینت‌های کامپوزیتی

لمینت دندان از نوع کامپوزیتی معمولاً به تراش نیاز ندارد.

لمینت دندان از نوع کامپوزیتی به دلیل تنوع زیاد در طیف رنگ می‌تواند رنگ دلخواه شما را تأمین کند تا دندان‌هایی سفید و درخشان داشته باشید.

لمینت دندان از نوع کامپوزیتی در یک جلسه، در کلینیک یا مطب قابل انجام است و تعداد دفعات مراجعۀ شما را به مراکز دندانپزشکی کم می‌کند.

لمینت دندان از نوع کامپوزیتی به‌طور درخور توجهی ارزان‌تر از لمینتهای پرسلن است و انجام آن‌ هم زمان کمتری از لمینت پرسلن می‌گیرد و معمولاً طی یک جلسه، درمان شما تمام می‌شود.

ونیرهای کامپوزیتی یا همان لمینت کامپوزیتی، روشی محافظه‌کارانه برای تغییر رنگ و شکل و فرم دندان است و طرح لبخند شما را اصلاح می‌کند.

لمینت سرامیکی بهتر است یا لمینت کامپوزیتی؟

لمینت‌های کامپوزیتی در مقایسه با مدل پرسلن یا سرامیکی، ازلحاظ استحکام و عمر نتیجۀ ضعیف‌تری دارند. این بدین معناست که لمینت‌های کامپوزیتی رنگ‌پذیرند و در درازمدت کمی تغییر رنگ می‌دهند. معمولاً سالی یک بار به پالیش یا پرداخت نیاز دارند. چینی و سرامیک مقاوم‌تر از کامپوزیت است و سرامیک‌ها مانند جنس دندان طبیعی خود شما هستند و به همان اندازه درخشان‌تر و براق‌تر و شفاف‌تر از ونیرهای کامپوزیتی هستند. درصورتی‌که لمینت‌های کامپوزیتی یا ونیر کامپوزیت‌ها، درخشندگی سرامیکی را ندارند. با‌این‌حال، بهداشت دهان و دندان خوب می‌تواند طول عمر و ماندگاری رنگ ونیرهای کامپوزیتی را تضمین کند.

لمینت سرامیکی به نسبت لمینت کامپوزیتی درمان گران‌قیمت‌تری است. به این دلیل که روند کار لابراتواری است و هزینۀ درمان‌های لابراتواری و ساخت پرسلن و چینی یا همان سرامیک بسیار گران‌تر از هزینۀ کامپوزیت‌هاست.

پزشکان ما در مجموعۀ مرکز دندانپزشکی غرب تهران – درسان به‌منظور ایجاد لبخندی زیبا برای شما و نیز حفظ سلامت دهان و دندانتان در تلاش بوده و آمادۀ ارائۀ مشاوره درخصوص لمینت دندان و هرگونه درمان زیبایی دیگر به مراجعه‌کنندگان محترم هستند. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

کلینیک درسان یکی از معتبرترین دندانپزشکی ها و مورد تائید بیماران با تجهیزات و مواد درجه یک و پزشک معتبر در حوزه های جراحی دندان عقل، لمینت دندان و ایمپلنت، پر کردن، عصب کشی و حوزه های زیبایی، دندانپزشکی غرب تهران می باشد که با تجربه چندین و چند ساله در زمینه دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان توانسته است رضایت بیماران بسیاری را به خود جلب کند.

جدیدترین مقالات

مطالب مرتبط

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان عارضه مهم و خطرناکی ندارد. نکته مهم این است که والدین تمام نظارت ، مراقبت و تلاش خود را بکنند تا دندانهای

دندانپزشکی تحت بیهوشی بزرگسالان

دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان

  دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان مناسب عده ای از بیماران به دلیل ترس از خدمات دندانپزشکی و یا فوبیا نسبت به صدای ابزار، ماهیت درمان، درد