رادیوگرافی دیجیتال یا تکنیک Rvg

تکنیک Rvg یا رادیوگرافی دیجیتال یک روش نسبتاً جدید در تصویر برداری دندان است که نیاز به فیلم رادیوگرافی و ظهور و ثبوت را از بین می برد. این سیستم بر روی دستگاه های رادیوگرافی Rvg این امکان را می دهد که زمان تابش اشعه را به صورت دستی تا ۱۰/۰ ثانیه کم کرد.

از مزایای مهم Rvg این است که میزان دوز اشعه حدود ۷۵ الی ۸۰ درصد کاهش یافته و در واقع میزان اشعه X در این سیستم حد اقل خواهد بود. Rvg از یک سنسور که در دهان بیمار قرار می گیرد تشکیل شده است. این سنسور همان نقش فیلم را ایفا می کند و با تاباندن اشعه، تصویر را بلافاصله بر روی کامپیوتری که به آن متصل است منتقل می کند. کلیه مراحل پردازش تصویر توسط نرم افزار مخصوصی صورت می پذیرد.

مزایای Rvg:

کاهش شدید دوز اشعه دریافتی بیمار
کاهش زمان تصویر برداری
افزایش وضوح و دقت تصاویر
ثبت پرونده های بیماران بصورت دیجیتال
امکان اندازه گیری کانالها در حین عصب کشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

کلینیک درسان یکی از معتبرترین دندانپزشکی ها و مورد تائید بیماران با تجهیزات و مواد درجه یک و پزشک معتبر در حوزه های جراحی دندان عقل، لمینت دندان و ایمپلنت، پر کردن، عصب کشی و حوزه های زیبایی، دندانپزشکی غرب تهران می باشد که با تجربه چندین و چند ساله در زمینه دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان توانسته است رضایت بیماران بسیاری را به خود جلب کند.

جدیدترین مقالات

مطالب مرتبط

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان عارضه مهم و خطرناکی ندارد. نکته مهم این است که والدین تمام نظارت ، مراقبت و تلاش خود را بکنند تا دندانهای

دندانپزشکی تحت بیهوشی بزرگسالان

دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان

  دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان مناسب عده ای از بیماران به دلیل ترس از خدمات دندانپزشکی و یا فوبیا نسبت به صدای ابزار، ماهیت درمان، درد