چه عواملی بر افزایش موفقیت کاشت ایمپلنت تأثیرگذار است؟

مطالعات نشان می‌دهد که جراحی کاشت ایمپلنت بیشتر از ۹۰درصد مواقع موفق است. موفقیت ایمپلنت‌های دندانی ارتباط مستقیمی با کشف روش‌هایی به‌منظور افزایش میزان ارتباط استخوان اطراف ایمپلنت با ایمپلنت دارد و این نیز مستلزم ایجاد بافت کلاژن محکم و سالم بین ایمپلنت و استخوان است.

عوامل مختلفی در تلاقی موفقیت‌آمیز بافت استخوان و کاشت ایمپلنت دخیل هستند. مانند داشتن مادۀ سازگار بافتی(bio contalible)، ایمپلنتی کاملاً منطبق با محل آماده‌شدۀ استخوانی، جراحی غیر تروماتیک و با هدف حداقل آسیب بافتی، فاز ترمیم بدون حرکت و دست‌نخورده، روش‌های جراحی تکنیکال و دقیق که توسط متخصص جراح فک و صورت یا متخصص پریو صورت می‌گیرد و استفادۀ صحیح از وسایل که فاصلۀ بین ایمپلنت و استخوان را به حداقل برساند.

اولین ماه پس از قراردادن فیکسچر (ایمپلنت)، مهم‌ترین زمان ترمیم اولیۀ ناحیۀ جراحی‌شده است. وقتی که در زمان ترمیم اولیه به ایمپلنت فشار وارد می‌شود، ثبات اولیه از بین می‌رود. ثابت‌بودن ایمپلنت در فاز ترمیم به کیفیت و کمیت استخوان بستگی دارد. همچنین پهنای استخوان نیز از مسائل مهم در ایجاد درمان موفقیت‌آمیز است. هنگامی که ایمپلنتی شکست می‌خورد، مشکلات و علائم این شکست معمولاً طی سال اول پس از عمل رخ می‌دهد. بعد از گذشت یک سال، تنها حدود ۱درصد احتمال ضریب شکست وجود دارد و به‌طور میانگین فقط ۱درصد از همۀ ایمپلنت‌ها هر سال از بین می‌روند.

تمایل و تجویز ایمپلنت در سال‌های ۱۹۸۶تا۱۹۹۹ افزایش یافت و هم‌اکنون نیز تخمین زده می‌شود که بیش از نیمی از درمان‌های جایگزین برای نواحی بی‌دندانی، جراحی ایمپلنت است.

ایمپلنت‌های دندانی را تقریباً می‌توان برای تمام کسانی انجام داد که یک یا چند دندان خود را از دست داده یا کل دندان‌هایشان را در هر دو فک کشیده و تصمیم دارند ظاهر یا توانایی جویدن خود را حفظ کنند.

سلامت عمومی، تعداد و موقعیت دندان‌های کشیده‌شده و کمیت و کیفیت بافت استخوانی شما، همگی در جراحی اهمیت دارد.
ایمپلنت‌ها نیز مانند دندان‌های طبیعی و چه بسا بیشتر از آن‌ها به رعایت بهداشت نیاز دارند. خطر وجود یک عفونت در اطراف ایمپلنت باعث شکست و ازدست‌دادن آن خواهد شد. بنابراین متخصص جراح فک و صورت شما قبل از کاشت ایمپلنت از سلامت دهان شما اطمینان پیدا می‌کند و دستورات لازم مبنی بر رعایت نکات بعد از جراحی را به شما می‌دهد؛ زیرا موفقیت طولانی‌مدت ایمپلنت‌ها به کنترل بهداشت خوب بستگی دارد.

پس از اتمام درمان نیز در طی جلسات مشخصی جراح شما را چکاپ کرده و شرایط ناحیۀ جراحی‌شده را بررسی می‌کند تا بتواند ایمپلنت‌ها را ارزیابی کند و اقدامات لازم برای جلوگیری از هرگونه عوارض در مراحل اولیه را انجام دهد.

برای کاشت ایمپلنت، دهان شما باید بدون پوسیدگی‌های شایع دندانی و بدون بیماری پریودنتال فعال باشد. بهتر است که جراحی ایمپلنت توسط متخصص جراح فک و صورت یا پریودنتیست انجام شود تا بررسی‌های دقیق قبل از جراحی، روی بافت استخوان و لثه صورت گیرد و درصورت مشاهدۀ التهابات و بیماری‌های خاص در آن ناحیه، ابتدا جراحی‌های تکمیلی برای حفظ سلامت استخوان و لثه اطراف ایمپلنت انجام شود، سپس اقدام به جایگذاری ایمپلنت شود تا بدین طریق عمر مفید ایمپلنت افزایش یابد.

کلینیک دندانپزشکی غرب تهران – درسان مفتخر است که به عنوان مرکز نمونه ایمپلنت غرب تهران با استفاده از روش‌های نوین جراحی و نیز بهره‌گیری از ابزار و متریال‌های مرغوب و به‌روز، خدمات تخصصی کاشت و جراحی ایمپلنت را به شهروندان ارائه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

کلینیک درسان یکی از معتبرترین دندانپزشکی ها و مورد تائید بیماران با تجهیزات و مواد درجه یک و پزشک معتبر در حوزه های جراحی دندان عقل، لمینت دندان و ایمپلنت، پر کردن، عصب کشی و حوزه های زیبایی، دندانپزشکی غرب تهران می باشد که با تجربه چندین و چند ساله در زمینه دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان توانسته است رضایت بیماران بسیاری را به خود جلب کند.

جدیدترین مقالات

مطالب مرتبط

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان عارضه مهم و خطرناکی ندارد. نکته مهم این است که والدین تمام نظارت ، مراقبت و تلاش خود را بکنند تا دندانهای

دندانپزشکی تحت بیهوشی بزرگسالان

دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان

  دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان مناسب عده ای از بیماران به دلیل ترس از خدمات دندانپزشکی و یا فوبیا نسبت به صدای ابزار، ماهیت درمان، درد