پنج دلیلی که پزشک لمینت دندان را به شما پیشنهاد می‌کند

چند دلیل اصلی وجود دارد که دندانپزشک شما می‌تواند لمینت دندان را به شما توصیه کند. ممکن است مینای دندان شما از بین رفته، لبۀ دندان شکسته شده، به دلایل ژنتیکی فاصله دندان‌ها زیاد باشد و یا دندان‌ها تغییر رنگ داده‌اند. گرچه درخواست مراجعین برای لمینت دندان، بیشتر برای بدست آوردن رنگ خاصی برای دندان است که بلیچینگ نتوانسته آنرا تامین کند.

در این مطلب به شرایط و دلایل لزوم لمینت دندان اشاره کرده‌ایم. لطفا با کلینیک دندانپزشکی غرب تهران – درسان همراه باشید.

مینای دندان شما از بین رفته و دندان پوسیده شده است

این مسئله می‌تواند ناشی از رعایت‌نکردن بهداشت فردی، مصرف مواد غذایی خاص، نوشیدنی‌های گازدار، نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی بالا یا حتی مصرف داروهایی باشد که به ضعف و پوکی استخوان منجر می‌شود و درنهایت تاج دندان شما را از بین می‌برد و دندان پوسیده می‌شود.

گاهی برای این‌گونه پوسیدگی‌ها، به‌خصوص در دندان‌های قدامی یا دندان‌های جلویی شما که در خط لبخندتان مشخص است، درمان ونیر کامپوزیت یا لمینت دندان از نوع کامپوزیتی توصیه می‌شود.

اگر می‌خواهید رنگ دندان‌هایتان را سفید کنید، لمنیت دندان خوب است

اگر بلیچینگ کرده‌اید ولی به میزان سفیدی دلخواه در دندانتان نرسیده‌اید و هدفتان رسیدن به رنگ سفید خاصی است، در این حال شما کاندیدی برای ونیرها یا لمینت دندان هستید. ضمن اینکه روش‌های سفید‌کردن دندان و بلیچینگ، هنگامی که مینای دندان شما آسیب دیده یا از دست رفته باشد، گزینه‌ای مناسب نیست.

به‌علاوه اگر دندان‌های شما ترمیم وسیع داشته و تقریباً همۀ تاج‌های دندان‌هایتان پرکردگی داشته باشد، باز هم بلیچینگ روی آن‌ها جواب مثبت نمی‌دهد. بنابراین دندانپزشک شما برای سفید‌کردن و تغییر رنگ دندانتان به شما ونیرها یا لمینت‌های دندانی را توصیه می‌کند.

لمینت دندان شکستگی‌های لبۀ دندان را از بین می‌برد

شکستگی‌های جزئی روی سطح دندان به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود که به داشتن دندان‌های ناهموار منجر می‌گردد. عادات بد غذایی، جویدن ناخن، به دندان گرفتن مداد یا خودکار یا هر جسم خارجی، شکستن تخمه، جویدن یخ، شکستن آبنبات‌های سفت با دندان‌های جلویی، ضربه‌های ناگهانی به دندان و… از جملۀ این دلایل است. همۀ این شکستگی‌ها با لمینت دندان و ونیرها برطرف می‌شود.

لمینت دندان - عوارض لمینت دندان - قیمت لمینت دندان - دندانپزشکی غرب تهران

لمینت دندان برای رفع فاصلۀ دندان‌ها به دلایل ژنتیکی

بعضی از مردم به دلایل ژنتیکی فاصلۀ بین دندان‌هایشان بیشتر است. این عارضه می‌تواند با افزایش سن آن‌ها بیشتر شود. در این مواقع معمولاً درمان ارتودنسی توصیه می‌شود و ایدئال‌ترین درمان ارتودنسی است؛ ولی لمینت‌ها و ونیرها هم به بستن فواصل جزیی دندانی شما کمک می‌کنند. این مورد بستگی به میزان فواصل بین دندانی شما و شرایط قرارگیری دندان‌ها و اندازۀ آن‌ها دارد.

دندان‌هایی که تغییر رنگ داده‌اند

یا به علت درمان کانال ریشه و عصب‌کشی رنگ دندان‌ها تیره‌تر از بقیه شده یا به دلیل مصرف مداوم داروهای خاص مانند تتراسایکلین و داروهای دیگر لکه‌های تیره روی آن‌ها ایجاد می‌شود که با پالیش و جرم‌گیری هم برطرف نمی‌شود. یا اینکه مصرف fluoride بیش‌از‌حد و… سبب تغییر رنگ می‌شود. در این موارد هم باید گفت شما کاندید خوبی برای لمینت‌های دندانی هستید.

البته حتماً باید شرایط دندان‌هایتان و زیرساخت آن‌ها بررسی شود و توجه کنید که نظر دندانپزشک متخصص شما مهم است. ضمن اینکه طرح درمان برای هر شخص متفاوت است.

لبخند سالم برای همۀ افراد، به‌خصوص جوانان، اهمیت ویژه‌ای دارد. بیش از نیمی از بزرگ‌سالان معتقدند لبخند یک دارایی مهم اجتماعی است و آمارها نشان داده‌اند که یک لبخند زیبا باعث جذابیت شما در بین افراد، خصوصاً جنس مخالف می‌شود.

ونیرها و لمینت‌های دندان، با چکاپ‌های منظم و مراجعات متداول شما به دندانپزشک خود و رعایت دستورات بهداشتی دهان و دندان، معمولاً ۱۰، ۱۵، حتی ۲۰ سال عمر می‌کنند.

متخصصان ما در کلینیک تخصصی دندانپزشکی درسان (کلینیک دندانپزشکی غرب تهران) بهترین و مناسب‌ترین درمان‌های زیبایی را که برای شرایط دندان‌های شما ایدئال باشد به شما توصیه می‌کنند. برای قرار ملاقات یا ویزیت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

کلینیک درسان یکی از معتبرترین دندانپزشکی ها و مورد تائید بیماران با تجهیزات و مواد درجه یک و پزشک معتبر در حوزه های جراحی دندان عقل، لمینت دندان و ایمپلنت، پر کردن، عصب کشی و حوزه های زیبایی، دندانپزشکی غرب تهران می باشد که با تجربه چندین و چند ساله در زمینه دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان توانسته است رضایت بیماران بسیاری را به خود جلب کند.

جدیدترین مقالات

مطالب مرتبط

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان عارضه مهم و خطرناکی ندارد. نکته مهم این است که والدین تمام نظارت ، مراقبت و تلاش خود را بکنند تا دندانهای

دندانپزشکی تحت بیهوشی بزرگسالان

دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان

  دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان مناسب عده ای از بیماران به دلیل ترس از خدمات دندانپزشکی و یا فوبیا نسبت به صدای ابزار، ماهیت درمان، درد