بخش استریلیزاسیون مرکزی در کلینیک دندانپزشکی درسان

بخش استریلیزاسیون مرکزی در هر مرکز درمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. و کلیه فعالیت ها و خدمات مرکز را تحت الشعاع قرار می دهد.
این بخش محلی است که کلیه وسایل و ابزار درمانی در آن ضدعفونی و استریل می شود. در این بخش ابتدا وسایل شسته می شود و توسط دستگاه های تمامی آلودگی ها برطرف می شود و سپس توسط مواد ضد عفونی کننده با استاندارد های بالای جهانی کاملا ضد عفونی شده و بعد از آن توسط دستگاههای packing مخصوص بصورت مجزا داخل پک های پلاستیکی و یکبار مصرف قرار میگیرد و سپس در داخل دستگاه های اتوکلاو پیشرفته قرار می گیرد و استریل می شود .

stril3

اتوکلاو دستگاهی است که به وسیله بخار آب اشباع شده ، ابزار های پزشکی را استریل میکند. اتوکلاو های دندان پزشکی دارای حجم های مختلفی بوده و به چندین دسته تقسیم میشود.
با توجه به شیوع بیماری های خونی نظیر ایدز، هپاتیت و … در سالهای اخیر موسسه استاندارد اروپا قوانین سخت تری را در مورد این دستگاه های اتوکلاو وضع کرده و به اجرا در آمده و استفاده از اتوکلاو های کلاس B برای استریل ابزار الزامی گردیده است.

stril

به چهار طریق میتوان ابزار را در اتوکلاو ها استریل کرد :
۱-گرمای خشک ، ۲- بخار مرطوب، ۳- اتیلن اکساید، ۴- پرتودهی با اشعه گاما
در این گونه استریل کردن ، کلیه میکروارگانیسم ها از بین رفته و از تمام وجود هر نوع میکرب اطمینان حاصل میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

کلینیک درسان یکی از معتبرترین دندانپزشکی ها و مورد تائید بیماران با تجهیزات و مواد درجه یک و پزشک معتبر در حوزه های جراحی دندان عقل، لمینت دندان و ایمپلنت، پر کردن، عصب کشی و حوزه های زیبایی، دندانپزشکی غرب تهران می باشد که با تجربه چندین و چند ساله در زمینه دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان توانسته است رضایت بیماران بسیاری را به خود جلب کند.

جدیدترین مقالات

مطالب مرتبط

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان عارضه مهم و خطرناکی ندارد. نکته مهم این است که والدین تمام نظارت ، مراقبت و تلاش خود را بکنند تا دندانهای

دندانپزشکی تحت بیهوشی بزرگسالان

دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان

  دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان مناسب عده ای از بیماران به دلیل ترس از خدمات دندانپزشکی و یا فوبیا نسبت به صدای ابزار، ماهیت درمان، درد