تغییر رنگ دندان بعد از بلیچینگ به چه دلایلی به وجود می آید؟

ترمیم‌های فلزی با آمالگام‌ها اغلب در بلند مدت تغییر رنگ به وجود می‌آورد و به این دلیل که اجزای تیره رنگ ممکن است باعث تغییر رنگ خاکستری عاج شوند سفید کردن چنین تغییر رنگ‌هایی مشکل می‌باشد و در طول زمان برگشت می‌کند. به هر حال سفید کردن آنها ارزش تلاش کردن را دارد. گاهی نیز تغییر رنگ ناشی از آمالگام به علت دیده شدن ترمیم از ورای ساختمان شفاف دندان می‌باشد. در چنین نمونه‌هایی جایگزینی ترمیم فلزی قدیمی با کامپوزیتی که از نظر زیبایی مورد قبول است، کافی می‌باشد. در بلیچینگ، اثر سفید کردن به وسیله یک روند اکسیداسیون شیمیایی القایی به دست می‌آید که به سرعت باعث تجزیه شدن پراکسید هیدروژن و آب می‌شود.
تغییر رنگ به علت ضربه خوردن به دندان یا خونریزی داخل پالپ:
عموماً خونریزی داخل پالپ در رابطه با صدمه شدید وارده به دندان می‌باشد که باعث پاره شدن عروق خونی ناحیه تاج و خونریزی و تجزیه گلبول‌های قرمز می‌شود و باعث تغییر رنگ عاج اطراف می‌شوند. تغییر رنگ با گذشت زمان افزایش می‌یابد. معمولاً سفید کردن به روش داخلی برای تغییر رنگ‌های بعد از خونریزی داخل پالپ در کوتاه یا بلندمدت موفق می‌باشد. در مواقعی هم در نتیجه ترک‌های مینایی یا به دنبال یک صدمه ناشی از ضربه به وجود می‌آیند. مواد ترمیمی از داخل حفره دندان خارج می‌شوند و حفره کامل تمیز می‌شود تا به مواد سفید کننده اجازه تماس با عاج داده شود. این روند که از لحاظ تایمی کوتاه مدت است ممکن ۲ تا ۵ جلسه وقت بیمار و پزشک را بگیرد و مرتب طی جلساتی که پزشک آن را تشخیص و توصیه می‌کند تکرار شود تا به رنگ دلخواه و مورد نظر برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

کلینیک درسان یکی از معتبرترین دندانپزشکی ها و مورد تائید بیماران با تجهیزات و مواد درجه یک و پزشک معتبر در حوزه های جراحی دندان عقل، لمینت دندان و ایمپلنت، پر کردن، عصب کشی و حوزه های زیبایی، دندانپزشکی غرب تهران می باشد که با تجربه چندین و چند ساله در زمینه دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان توانسته است رضایت بیماران بسیاری را به خود جلب کند.

جدیدترین مقالات

مطالب مرتبط

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان عارضه مهم و خطرناکی ندارد. نکته مهم این است که والدین تمام نظارت ، مراقبت و تلاش خود را بکنند تا دندانهای

دندانپزشکی تحت بیهوشی بزرگسالان

دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان

  دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان مناسب عده ای از بیماران به دلیل ترس از خدمات دندانپزشکی و یا فوبیا نسبت به صدای ابزار، ماهیت درمان، درد