درمان با لمینت دندان برای چه افرادی لازم است؟

همهٔ افراد دوست دارند وقتی لبخند می زنند دندان های مرتب و سفیدی داشته باشند، البته این موضوع باعث جذابیت هر چه بیشتر فرد و بالا بردن اعتماد به نفس او در روابط اجتماعی اش می شود. افرادی که از داشتن دندان هایی نامرتب احساس نارضایتی دارند به لمینت روی می آورند تا با این عمل، زیبایی را به دندان های خود ببخشند.

لمینت دندان چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

لمینت درواقع همان اصلاح سازی فرم دندان ها یا رنگ دندان ها می باشد که بیشتر توسط دندانپزشکان زیبایی صورت می گیرد. لمینت پوششی است که هم رنگ با دندان می باشد و شما هیچ نگرانی از بابت این که شاید لیمنت نمایان باشد، نخواهید داشت.

حال به موضوعی می پردازیم که لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟ افرادی که سیگار می کشند مسلماٌ دندان هایی دارند که شکل و فرم خود را از دست داده اند و یا رنگشان تغییر کرده است پس آن ها می توانند به راحتی با لمینت ، دندان های خود را مرتب و زیبا کنند. افراد دیگری هم هستند که ممکن است برخی از دندان هایشان لب پر شده باشد یا فاصله داشته باشند که آن ها نیز قادر هستند از لمینت استفاده نمایند. یکی دیگر از موردهایی که می توانند از این عمل زیبایی برای دندان بهره ببرند افرادی هستند که پوسیدگی دندان هایشان زیاد است و یا به هر دلیل دیگری دچار بدرنگی دندان هستند.

لمینت دندان

انواع لمینت چیست؟

لمینت به دو دستهٔ سرامیکی و کامپوزیت تقسیم می شود که نوع سرامیکی آن خودش به انواع دیگری تقسیم می شود. نوع سرامیکی آن به نام پرسلن ونیر معروف است و بیشتر سفیدی دندان مد نظر است؛ اما توصیه می شود اگر عادت به دندان قروچه دارید از این نوع عمل زیبایی دندان استفاده نکنید؛ البته نوع کامپوزیت بر خلاف سرامیکی بدون هیچ گونه تراشی بر روی دندان صورت می گیرد و درواقع لایهٔ کامپوزیت بر روی مینای دندان قرار می گیرد.

توصیه می شود که بعد از انجام هر نوع از این زیبایی ها مراقبت های دهان و دندان را بیشتر رعایت کنید تا طول عمر لمینت شما بیشتر باشد. هرچند که طول عمر نمونه کامپوزیت کمتر از نمونهٔ سرامیکی است و ۴ سال می باشد. یکی از ایرادهای بارز که لمینت کامپوزیت در مقایسه با سرامیکی دارد این است که بعد از مدتی رنگ خود را از دست می دهد، حتی در بعضی موارد هم ممکن است که عوارضی از قبیل التهابات لثه ای و بوی بد دهان را دربر داشته باشد. یکی از تفاوت های عمده ای که بین نمونهٔ سرامیکی و کامپوزیت وجود دارد مستحکم بودن نوع سرامیکی است، زیرا قطری حدود ۵ الی ۶ میلیمتر دارد ولی کامپوزیت مانند یک لنز بسیار نازک است.

لمینت دندان

هزینهٔ لمینت در دندانپزشکی غرب تهران

هزینهٔ این عمل زیبایی دندان به این بستگی دارد که قرار است شخص تا چه میزان دندان های خود را اصلاح کند یا کیفیت اصلاح دندان هایش چقدر باشد. در تهران هزینهٔ نوع کامپوزیت آن تقریباً چیزی حدود ۴۰۰ تا یک میلیون تومان است ولی نوع سرامیکی به نسبت بیشتر از آن است، زیرا اگر توجه کرده باشید قبلاً اشاره شده است که نوع سرامیکی مستحکم و مرغوب تر از کامپوزیت است. البته این هزینه ها باز هم به شرایط گوناگون دیگر بستگی دارد و ممکن است افزایش و کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

کلینیک درسان یکی از معتبرترین دندانپزشکی ها و مورد تائید بیماران با تجهیزات و مواد درجه یک و پزشک معتبر در حوزه های جراحی دندان عقل، لمینت دندان و ایمپلنت، پر کردن، عصب کشی و حوزه های زیبایی، دندانپزشکی غرب تهران می باشد که با تجربه چندین و چند ساله در زمینه دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان توانسته است رضایت بیماران بسیاری را به خود جلب کند.

جدیدترین مقالات

مطالب مرتبط

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان عارضه مهم و خطرناکی ندارد. نکته مهم این است که والدین تمام نظارت ، مراقبت و تلاش خود را بکنند تا دندانهای

دندانپزشکی تحت بیهوشی بزرگسالان

دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان

  دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان مناسب عده ای از بیماران به دلیل ترس از خدمات دندانپزشکی و یا فوبیا نسبت به صدای ابزار، ماهیت درمان، درد