چه مراقبت هایی بعد از کشیدن دندان ضروری است؟

۱–تکه گاز گذاشته شده بر محل دندان کشیده شده را به مدت یک ساعت با فشار ملایم فک در دهان خود نگهدارید.
۲–از مک زدن و خالی نمودن مکررآب دهان خودداری کنید.
۳–از خوردن غذاهای سفت و نوشیدنی های داغ در روز اول اجتناب کنید.
۴–شب اول از استفاده از مسواک خودداری کنید.
۵-از کشیدن سیگار و پیپ تا چند روز خودداری شود.
۶-برای نوشیدن مایعات از نی استفاده نشود.
۷–از روز دوم، با آب و نمک رقیق ولرم و یا محلول شستشوی نمکی استفاده کنید. روزانه چند بار دهان را به آرامی و بدون پمپاژ نمودن شستشو دهید.
۸-تورم و تغییر رنگ روی گونه یا چانه تا ۷۲ ساعت پس از کشیدن و یا جراحی طبیعی بوده و کم کم به روال عادی برمی گردد.
۹–در صورت درد از استامینوفن استفاده نمائید.
۱۰-خوردن مایعات سرد همچون آبمیوه و یا بستنی به بهبودی شما کمک می کند.
۱۱-در صورت تجویز آنتی بیوتیک و یا داروهای دیگر در رعایت مفاد نسخه دقت لازم را به عمل آورید.
۱۲-در صورتی که خونریزی شدید و غیر قابل کنترل داشتید به کلینیک مراجعه نموده و از گذاشتن داروها و مواد محتلف در آن ناحیه اجتناب نمائید.
۱۳-در صورتی که ناحیه دندان کشیده شده بخیه خورد پس از یک هفته برای کشیدن بخیه اقدام کنید.
۱۴–گاهی اوقات به علت درآمدن لخته خون از حفره دندان کشیده شده، عارضه ای بوجود می آید که اصطلاحاً درای ساکت (حفره خشک) نامیده میشود. این عارضه درد نسبتاً شدیدی داشته و بعد از ۳-۲ روز بوجود می آید. در صورت بروز آن به کلینیک مراجعه نمائید.