انواع ونیر ها، تفاوت ها و کاربردهای آنان

ونیرهای کامپوزیتی:
روشی است که به کمک مواد رنگ دندان یا کامپوزیت‌ها می‌توان در یک یا نهایتاً دو جلسه بدفرمی‌ها، بدرنگی‌ها و فواصل باز بین دندان‌ها، ترک‌های دندانی و بهم ریختگی‌ها و …. را برطرف کرد.
ونیرهای کامپوزیتی برای ترمیم موضعی زیبایی و یا ترمیم کلی دندان، هنگام وجود نقص‌ها یا تغییر رنگ‌های اصلی، روی دندان قرار می‌گیرد. بطور معمول ونیرهای کامپوزیتی در مطب یا کلینیک انجام می‌شود و کار لابراتواری ندارد. بعضاً انتخاب رنگ دندان با توجه به خواست بیمار و تأیید پزشک مربوطه صورت می‌گیرد.
اگر بیمار بخواهد رنگ دندان‌های روشن‌تری و درمان ایده‌آل‌تری داشته باشد گاهاً انجام بلیچینگ قبل از انجام ونیر نیز توصیه می‌شود دندانپزشک با استفاده از کامپوزیت‌های مخصوص زیبایی شروع به فرم دادن به شکل دندان‌ها و اصلاح یک لبخند می‌کند. معمولاً ممکن است پالیش و تکمیل فرم‌دهی در جلسه دومی صورت بگیرد. حداقل تراش دندان و یا در مواردی عدم تراش دندان از مزایای ونیر کامپوزیتی است.
ونیرهای لامینیتی:
لامینیت‌های سرامیکی گونه‌ای از ونیرها هستند که بصورت یک لایه یا پوسته نازک سرامیکی یا چینی به قطر حدود ۵ تا ۶ میلی‌متر است که سطح رویی دندان شما را می‌پوشاند.
این درمان زیبایی بیشتر برای اصلاح طرح لبخند و ردیف کردن دندان‌هایتان به شما کمک می‌کند.
پس از تراش مقدار معینی از مینای دندان و سپس قالب‌گیری از دندان ، قالب دندان شما به لابراتوار فرستاده می‌شود. لابراتوار با توجه به خواست دندانپزشک و بیمار به آن رنگ و فرم می‌دهد و در طی جلساتی کار را برای اصلاح و امتحان کردن برای دندانپزشک می‌فرستد تا بر روی دندان شما تست گردد و در نهایت بر روی دندان چسبانده می‌شود. موارد استفاده از ونیرهای سرامیکی برای بستن فواصل دندانی، بهم ریختگی‌های خفیف دندانی، دندان‌های تیره و رنگ گرفته، دندان‌هایی که لکه‌دار شده‌اند، دندان‌هایی که لب‌پر شده‌اند یا به هر علتی شکسته‌اند می‌باشد.
روکش‌ها می‌توانند باعث تغییر رنگ و یا شکل دندان‌ها شود که این فرایند ممکن است قابل برگشت نباشد و نمی‌توان آنها را برداشت. ونیرها با جنس چینی در برابر بروز لکه‌ها مقاوم هستند و بازتاب نور در ونیرهای چینی مانند بازتاب نور در دندان‌های طبیعی می‌باشد.
نکته مهم:
بعد از سمان کردن و یا چسباندن لامینیت‌ها بر روی دندان رنگ و یا شکل آنها قابل تغییر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

کلینیک درسان یکی از معتبرترین دندانپزشکی ها و مورد تائید بیماران با تجهیزات و مواد درجه یک و پزشک معتبر در حوزه های جراحی دندان عقل، لمینت دندان و ایمپلنت، پر کردن، عصب کشی و حوزه های زیبایی، دندانپزشکی غرب تهران می باشد که با تجربه چندین و چند ساله در زمینه دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان توانسته است رضایت بیماران بسیاری را به خود جلب کند.

جدیدترین مقالات

مطالب مرتبط

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان عارضه مهم و خطرناکی ندارد. نکته مهم این است که والدین تمام نظارت ، مراقبت و تلاش خود را بکنند تا دندانهای

دندانپزشکی تحت بیهوشی بزرگسالان

دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان

  دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان مناسب عده ای از بیماران به دلیل ترس از خدمات دندانپزشکی و یا فوبیا نسبت به صدای ابزار، ماهیت درمان، درد