اهمیت نخ دندان در بهداشت دهان و دندان

از جمله عوامل مؤثر در بهداشت دهان و دندان که حتی گاهاً به استفاده آن بیش از استفاده از مسواک توصیه می‌شود نخ دندان است که ۹۰ درصد مردم از آن استفاده نمی‌کنند و بین آن ۱۰ درصد هم، چه تعدادی به روش‌های درست استفاده از آن آگاهند؟
– یک تکه نخ دندان به اندازه تقریبی ۳۰ الی ۴۰ سانتی‌متر می‌بریم. بطوری‌که بعد از گره زدن دو سر نخ دندان حلقه‌ای تشکیل می‌شود که این حلقه نخ به درستی در بین انگشتان دو دست قرار می‌گیرد تا تسلط کافی به نخ دندان داشته باشیم.
– حلقه نخ دندان را در بین انگشتان بطوری می‌گیریم که انگشتان شست و سبابه آزاد باشد.
– از انگشتان شست جهت استفاده در دندان‌های فک بالا و از انگشتان سبابه جهت پاک کردن دندان‌های پائین استفاده می‌شود.

mesvak4
نکته مهم:
– بعد از تمیز کردن یک ناحیه به ازای هر دندان که تمیز میکنید یک انگشت نخ دندان را در بین انگشتانتان بچر خانید تا همیشه یک ناحیه تمیز و ساییده نشده از نخ دندان در بین دو انگشتتان قرار گیرد و ناحیه هر دندان را تمیز کند و از انتقال مواد عفونی موجود در بین یک دندان به نواحی مجاورجلوگیری شود.
– نخ را حتماً به لثه مجاور دو دندان بکشید تا ناحیه بین دو دندان خوب تمیز شود . در اوایل ممکن است از لثه خون بیاید نگران نباشید چون بعد از مدتی که لثه خوب تمیز شد خونریزی از بین رفته و کم کم قطع می شود.
– در صورتی که استفاده از نخ دندان همراه با رشته رشته شدن نخ باشد و یا منجر به پاره شدن نخ دندان گردد، ممکن است علت این مسئله پوسیدگی بین دو دندان یا وجود جرم بین آن ناحیه و یا پرکردنگی نامناسب باشد که در هر سه صورت باید به دندانپزشک مراجعه و نسبت به رفع مشکل اقدام کرد .
– ابتدا با نخ دندان لای دندانها را خوب تمیز کنید بعد مسواک بزنید.
– استفاده از دهان‌شویه‌های روزانه طبق دستورات مندرج بر آنها پس از مسواک و نخ دندان بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

کلینیک درسان یکی از معتبرترین دندانپزشکی ها و مورد تائید بیماران با تجهیزات و مواد درجه یک و پزشک معتبر در حوزه های جراحی دندان عقل، لمینت دندان و ایمپلنت، پر کردن، عصب کشی و حوزه های زیبایی، دندانپزشکی غرب تهران می باشد که با تجربه چندین و چند ساله در زمینه دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان توانسته است رضایت بیماران بسیاری را به خود جلب کند.

جدیدترین مقالات

مطالب مرتبط

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان عارضه مهم و خطرناکی ندارد. نکته مهم این است که والدین تمام نظارت ، مراقبت و تلاش خود را بکنند تا دندانهای

دندانپزشکی تحت بیهوشی بزرگسالان

دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان

  دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان مناسب عده ای از بیماران به دلیل ترس از خدمات دندانپزشکی و یا فوبیا نسبت به صدای ابزار، ماهیت درمان، درد