چطور از دندان شیری کودک خود مراقبت کنید؟

کودکان از ۳ سالگی باید مورد چکاپ های دندانپزشک قرار بگیرند. متخصص دندانپزشکی اطفال و کودکان با بهره گیری از فنون خاص خود با کودک شما ارتباط برقرار می‌کند و در طی آن شرایط دندانی کودک را بررسی می کند. متاسفانه برخی از والدین تصور می‌کنند که چون دندان کودکان شیری است، پس مراقبت و درمان چندانی نمی خواهد. در صورتیکه همین تصور اشتباه باعث نادیده گرفتن پوسیدگی های دندان شیری و در نهایت درد و تورم و التهاب لثه در کودکان می‌شود.

دندانهای شیری تا زمان رویش دندان دائمی باید به بهترین شکل نگهداری شوند.زیرا سلامت رویش دندان دائمی به دندانهای شیری وابسته است. برای پیشگیری از پوسیدگی دندان شیری ، باید مصرف مواد غذایی چسبنده و شیرین را به حداقل رسانید.

– استفاده از مسواک و نخ دندان برای دندان شیری الزامیست.

– از دهانشویه های اطفال حاوی فلوراید استفاده کنید.

فلوراید تراپی درمانی پیشگیرانه برای حفظ استحکام دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی است.

– بعد از خوردن شکلات آبنبات ، شیر، گز، سوهان، چیپس و پفک بلافاصله دهان کودک را بشویید تا مواد چسبنده بر سطح دندان باقی نماند.

– کودک را هر شش ماه یکبار برای چکاپ به دندانپزشکی ببرید. سعی کنید قبل از شروع درد دندان کودک را درمان کنید.

هر چه درد و التهاب دندان بیشتر شود، بی حسی دندان تاثیرش کمتر می‌شود و این عاملی برای استرس‌های کودک شما می‌شود و باعث می‌شود تجربه و خاطره تلخی از دندانپزشکی پیدا کند و در مراجعات بعدی به مشکل بخورد و حتی ممکن است دیگر به دندانپزشکی نرود.

پس توصیه متخصصین دندانپزشکی اطفال و کودکان در کلینیک دندانپزشکی درسان این است که پیشگیری بهتر از درمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

کلینیک درسان یکی از معتبرترین دندانپزشکی ها و مورد تائید بیماران با تجهیزات و مواد درجه یک و پزشک معتبر در حوزه های جراحی دندان عقل، لمینت دندان و ایمپلنت، پر کردن، عصب کشی و حوزه های زیبایی، دندانپزشکی غرب تهران می باشد که با تجربه چندین و چند ساله در زمینه دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان توانسته است رضایت بیماران بسیاری را به خود جلب کند.

جدیدترین مقالات

مطالب مرتبط

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان عارضه مهم و خطرناکی ندارد. نکته مهم این است که والدین تمام نظارت ، مراقبت و تلاش خود را بکنند تا دندانهای

دندانپزشکی تحت بیهوشی بزرگسالان

دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان

  دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان مناسب عده ای از بیماران به دلیل ترس از خدمات دندانپزشکی و یا فوبیا نسبت به صدای ابزار، ماهیت درمان، درد