وبلاگ

هر آنچه که از دانستنی‌های دندانپزشکی بخواهید؛ در اینجا آمده است

دانستنی‌های جراحی

چه عواملی بر روی درمان ایمپلنت موثر است ؟

در دنیا بیش از ۱۵۰۰ شرکت ایمپلنتی و به تبع آن ۱۵۰۰ نوع ایمپلنت داریم و در ایران نیز بیش از ۵۰ نوع ایمپلنت وجود دارد ،ولی عواملی که بر روی این درمان مؤثر است این است که:

رادیوگرافی دیجیتال یا تکنیک Rvg

تکنیک Rvg یا رادیوگرافی دیجیتال یک روش نسبتاً جدید در تصویر برداری دندان است که نیاز به فیلم رادیوگرافی و ظهور و ثبوت را از بین می برد.

چرا باید دندان را کشید؟

کشیدن دندان به معنای درآوردن آن از جایگاه دندان در استخوان فک است.دلایل مختلفی برای کشیدن دندان وجود دارد.

چه مراقبت هایی بعد از کشیدن دندان ضروری است؟

رعایت بهداشت ابتدایی ترین نکته ای است که پس از کشیدن دندان باید رعایت شود . در این مطلب تلاش شده است که نکات مهم و آموزش های لازم جهت مراقبت های پس از کشیدن دندان به کاربران داده شود

علت ایجاد بیماری لثه نشانه ها و درمان آن چیست؟

وقتی پلاک میکروبی در کنار لثه باقی بماند با ترشح مواد سمی به لثه آسیب می‌رسد. هرچه پلاک مدت طولانی تری بر روی دندان‌ها بماند،‌ مواد سمی بیشتری ترشح شده و آسیب به لثه بیشتر خواهد شد

انواع بیماری‌هاو روشهای درمانی دهان ، فک و صورت

بیماری‌های استوماتوگناتیک یا بیماری‌های دهان بیماری‌هایی است که مربوط به دهان و فک است. دهان از ارگان‌های مهم با عملکردهای متفاوت است همچنین با سرعت زیادی گرفتار بیماری‌های دهانی می‌شود

مصرف سیگار چه مشکلاتی برای فرد در درمان ایمپلنت دارد؟

مصرف سیگار و سایر دخانیات چه تاثیری در سلامتی دندان ها دارد؟

سفیدی دندان ها بعد از بلیچینگ چه مدت باقی می ماند؟

نباید تصور کنید که با یک بار که دندان هایتان را سفید کردید هیچ وقت دیگر به سفیدکردن آنها احتیاج نخواهید داشت. سفید کردن دندان ها آثار همیشگی ندارد و بلیچینگ را معمولاً میتوان سالی یکبار تمدید کرد