وبلاگ

هر آنچه که از دانستنی‌های دندانپزشکی بخواهید؛ در اینجا آمده است

دانستنی‌های جراحی

چرا درمان مجدد ریشه مورد نیاز است ؟

درمان مجدد معمولاً به منظور معالجه ضایعه‌ای که علائم و نشانه‌های پایدار دارد، انجام می‌شود. حتی اگر ضایعه‌ای وجود نداشته باشد ممکن است به منظور جلوگیری از ایجاد آن در آینده این کار صورت گیرد

روشهای درمان ریشه یا عصب کشی

درمان ریشه درمانی است که طی آن مواد عفونی و عصب موجود در مغز دندان برداشته می‌شود تا دندان از آسیب میکروب‌ها در آینده در امان باشد. در جریان پوسیدگی، ساختارهای دندان مانند مینا و عاج تغییر ماهیت می‌دهند و از بین می‌روند و کم‌کم نیاز به درمان عصب‌کشی در این شرایط دیده می‌شود

چه دستوراتی را باید پس از عصب کشی (اندو) رعایت کنیم ؟

درد پس از عصب کشی ، ایجاد عفونت و حساسیت به سردی و گرمی و جویدن ممکن است هر کدام نشانه هایی باشد که پس از عصب کشی مشاهده کنید اما باید توجه داشته باشید که یک عصب کشی موفق نیاز به مراقبت و رعایت اصول بهداشتی دارد

انواع ونیر ها، تفاوت ها و کاربردهای آنان

ونیرها لایه‌های نازک و همرنگ دندان هستند که سطح جلویی دندان را می‌پوشانند.آنچه که اولویت انجام هر نوع درمان زیبایی است داشتن یک بهداشت دهانی ایده‌آل است. هر نوع جرم پلاک و یا بیماری پریودنتال باید قبل از این درمان برطرف شود. ونیرهای کامپوزیتی و ونیرهای لامینیتی هر کدام در نوعی از اعمال ترمیمی ، زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد

نکات مهم در مراقبت های مورد نیاز برای روکش ها و رعایت بهداشت دهانی پس از روکش کردن

لازم است بدانید که روکش کردن دندان به معنی تمام شدن پروسه مراقبت و رعایت بهداشت دندان نیست بلکه لازم است بیمار نکات مهمی را احتصاصاً در مورد آن دندان و بهداشت کل دهان رعایت کند

روکش های با پایه فلزی یا روکش‌های سرامیکی یا زیرکونیک ؟

دندان‌های نازیبا چه در جلوی دهان و چه در انتهای دهان علاوه بر مشکلات دهانی از جمله التهاب لثه دندانی و بوی بد دهان باعث کاهش اعتماد به‌نفس در برقراری روابط اجتماعی خواهد شد، استفاده از روکش ها می تواند مشکلات را حل کند اما چه نوع روکوشی بهتر است ؟

در چه مواردی باید از روکش استفاده کرد؟

هنگامی که دندان ضعیف و یا به مقدار زیادی تخریب شود برای بهبود شکل اندازه و ظاهر دندان از روکش استفاده می‌شود اما در سه حالت کلی می توان گفت که می بایست از روکش استفاده کرد

دندان‌های نهفته در فک و روشهای تشخیص و درمانی

وقتی دندان ها در زیر دندان دیگری بصورت دندان نهفته یا نیمه نهفته رشد می کند ، باید زنگ حطری برایتان باشد که به سرعت به مراکر درمانی دندانپزشکی و یا دندانپزشک خود را مراجعه کنید، آسیب به دندانهای مجاور، ناهنجاری فک و… از جمله مشکلات این دندان ها می باشد

دندان نهفته چه عوارض و پیامدهایی در بردارد؟

دندان نهفته که به علت کوچک بودن فک و کمبود فضا، نامتناسب بودن قوس دندانی، تراکم غیر طبیعی استخوان و یا مزاحمت و اشغال فضا توسط دندان های مجاور در زمان مناسب رشد نمی کند و معمولاً روی آن با استخوان، بافت مخاطی و یا هر دو پوشیده می شود. مشکلاتی را برای افراد ایجاد می کند

آموزش ویژه رعایت بهداشت دهان و دندان از نوزادی تا ۱۹ سالگی در خانه

رعایت بهداشت دهان و دندان از نوزادی و با رویش اولین دندان های شیری آغاز می شود و تا سنین کهنسالی ادامه پیدا می کند. تمیز کردن دندان ها به طور کامل و رعایت بهداشت دهان در ابتدا توسط والدین برای فرزندان شروع میشود و تا سنین کودکی و اوایل نوجوانی با نظارت آنان ادامه پیدا می کند. لزوم آگاهی کافی در این زمینه ، مطالعه مطالبی از این دست مطالب خالی از لطف نیست ……