بلیچینگ یا سفید‌کردن دندان‌ها

بلیچینگ یکی از روش‌های محبوب دندانپزشکی زیبایی است؛ زیرا می‌تواند دندان‌های شما را تا حد مطلوبی روشن کند. لبخندی زیبا و دندان‌هایی درخشان و بدون لکه‌های رنگی برای شما به ارمغان بیاورد. متخصصین دندانپزشکی غرب تهران – درسان پس از ویزیت مراجعین توسط دندانپزشک، طرح درمان بلیچینگ را به شما پیشنهاد می‌کنند. در این مطلب و مطالب بعدی درباره بلیچینگ یا سفید‌کردن دندان‌ها، مراحل و انواع بلیچینگ پرداخته‌ایم.

در مباحث دندانپزشکی و زیبایی و ترمیمی، آنچه بیماران بیشتر از همه مطالبه می‌کنند، روشن‌کردن دندان‌ها و تغییر رنگ آن‌ها به سفیدی است. داشتن لبخند زیبا و درخشان برای همه مهم است. در بین خانم‌ها و آقایان، یکی از فنونی که آن‌ها را در مهارت‌های ارتباطی موفق نشان می‌دهد، لبخند زیبا و چشمگیر و مؤثر است. راه‌های رسیدن به لبخند زیبا و اصلاح طرح لبخند، متنوع است؛ ولی آنچه در این میان متقاضی بیشتری دارد، سفید‌کردن دندان‌ها یا بلیچینگ است.

همان‌طور‌که رنگ مو و پوست افراد مختلف متفاوت است، رنگ دندان‌ها نیز در بین مردم متفاوت است. تعداد بسیار کمی از مردم ذاتاً دندان‌های درخشان و سفید دارند.

در طول زمان و با افزایش سن و مصرف غذاها و نوشیدنی‌های رنگدانه‌دار، کم‌کم رنگدانه‌هایی روی دندان می‌نشیند که با مسواک‌زدن از بین نمی‌رود. این رنگدانه‌ها باعث زردی دندان می‌شود. در کلینیک برای درمان بلیچینگ، دندانپزشک شما مقداری از مواد سفید‌کننده را روی دندان قرار می‌دهد و بعد از گذشت مدت‌زمان معلوم، آن‌ را برمی‌دارد. در این روند نه چیزی به دندان‌های شما اضافه شده و نه چیزی از روی دندان‌هایتان حذف می‌شود؛ بنابراین درمان بلیچینگ، برخلاف تصور عموم، پرخطر و آسیب‌رسان نیست.

لایۀ بیرونی دندان، مینای دندان نامیده می‌شود. رنگ دندان‌های طبیعی با انعکاس و پراکندگی نور از مینای دندان، همراه با رنگ عاج زیر آن ایجاد می‌شود.

ژن‌های شما بر ضخامت و صاف‌بودن مینای دندان شما تأثیر می‌گذارند. مینای دندان همچنین حفره‌هایی دارد که می‌تواند لکه‌ها را نگه دارد. بنابراین رنگدانه‌ها داخل این حفره‌های بسیار ریز جای می‌گیرند و ازبین‌بردن آن‌ها به‌سادگی ممکن نیست؛ پس در این شرایط دندانپزشک معالج شما طرح درمان بلیچینگ را به شما توصیه می‌کند.

در بلیچینگ، اگر توسط دندانپزشک انجام شود و درمان با مواد استاندارد و مرغوب صورت گیرد، مینای دندان شما آسیب نمی‌بیند، ولی رنگ دندان‌هایتان بسته به عوامل مختلف بین ۲تا۳ درجه روشن‌تر از وضعیت فعلی شما می‌شود.

آماده‌سازی برای انجام بلیچینگ

سایر مشکلات دندانی می‌تواند بر میزان موفقیت در سفید‌شدن دندان‌ها تأثیرگذار باشد. به‌ دلیل اینکه بلیچینگ معمولاً روی دندان‌های قدامی، یعنی دندان‌های جلویی شما که در خط لبخندتان مشخص می‌شوند انجام می‌گیرد، لازم است که اگر دندان‌های قدامی‌تان پوسیدگی دارند، حتماً ترمیم شوند. یا اینکه حفره‌ها و شکستگی‌ها باید قبل از بلیچینگ دندان‌ها درمان شود. به این دلیل که مواد سفید‌کنندۀ دندانی می‌تواند از طریق مناطق پوسیده عبور کند و به قسمت‌های داخلی دندان برسد.

اگر لثه‌های شما تحلیل یافته باشد و کمی ریشه‌های دندان‌هایتان بر اثر تحلیل لثه بیرون افتاده باشد، ممکن است زردتر شوند یا تغییر رنگ دهند و حساسیت‌‌های شدیدی ایجاد کنند. محصولات سفید‌کننده آن‌ها را سفیدتر نمی‌کند.

1 دیدگاه

  1. کلینیک دندانپزشکی مهراد گفت:

    مطالب دندانپزشکی خوبی منتشر میکنید از مدیر سایت ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

کلینیک درسان یکی از معتبرترین دندانپزشکی ها و مورد تائید بیماران با تجهیزات و مواد درجه یک و پزشک معتبر در حوزه های جراحی دندان عقل، لمینت دندان و ایمپلنت، پر کردن، عصب کشی و حوزه های زیبایی، دندانپزشکی غرب تهران می باشد که با تجربه چندین و چند ساله در زمینه دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان توانسته است رضایت بیماران بسیاری را به خود جلب کند.

جدیدترین مقالات

مطالب مرتبط

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان عارضه مهم و خطرناکی ندارد. نکته مهم این است که والدین تمام نظارت ، مراقبت و تلاش خود را بکنند تا دندانهای

دندانپزشکی تحت بیهوشی بزرگسالان

دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان

  دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان مناسب عده ای از بیماران به دلیل ترس از خدمات دندانپزشکی و یا فوبیا نسبت به صدای ابزار، ماهیت درمان، درد