دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان

 

دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان مناسب عده ای از بیماران به دلیل ترس از خدمات دندانپزشکی و یا فوبیا نسبت به صدای ابزار، ماهیت درمان، درد یا فشار ناشی از انجام درمان و …از مراجعه به دندانپزشکی خودداری میکنند و حتی حاضرند درد دندان را تحمل کنند ولی از مراجعه به دندانپزشکی دوری کنند.

دندانپزشکی تحت بیهوشی بزرگسالان

قسمت عمده ای از فوبیای دندانپزشکی، ریشه در تجربیات کودکی دارد. خاطرات ناخوشایند، تجربیات ناخوشایند، برخورد خشن دندانپزشکان کودک، دردهای زیاد درحین درمان، همگی از عواملی هستند که بیمار را از مراجعه به دندانپزشکی و مرور این خاطرات دور می‌کند.

بیمار خواسته یا ناخواسته دچار این اضطراب درونی شده و این مشکل را ممکن است سالیان سال به دوش بکشد وجدای از ایجاد پوسیدگی، درد و التهاب دندانی، حتی در مراودات اجتماعی به دلیل ظاهر بد دندان‌ها و یا بوی بد دهان و نواحی بی دندانی، دچار مشکلات جدی در روابط اجتماعی خود شود.

دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان: عده ای از بیماران به دلیل ترس از خدمات دندانپزشکی و یا فوبیا نسبت به صدای ابزار، ماهیت درمان، درد یا فشار ناشی از انجام درمان و ...از مراجعه به دندانپزشکی خودداری میکنند و حتی حاضرند درد دندان را تحمل کنند ولی از مراجعه به دندانپزشکی دوری کنند.

در گذشته امکان انجام خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی یا خواب‌اور اندک بود یا وجود نداشت ولی امروزه شرایط درمان به سمتی سوق داده شده که بسیاری از درمان‌های دندانپزشکی تحت بیهوشی قابل انجام است. امروزه اطفال نیز می‌توانند از درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان بهره‌مند شوند.

انجام خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی مزیت و معایب خاص خود را دارد که در زیر به آنها اشاره میکنیم. خدمات دندانپزشکی بیهوشی بزرگسالان توسط کلینیک دندانپزشکی غرب تهران انجام می‌شود برای اطلاعات بیش‌تر با شماره‌های کلینیک در ارتباط باشید.

مزایای خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی بزرگسالان

مزایای خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی بزرگسالان: انجام کلیه درمان‌های دندانی در یک جلسه. این بدین معناست که محدودیتی در انجام درمان برای تعداد دندان‌های زیاد نداریم. چه برای یک دندان چه برای همه دندان‌ها می‌توانیم در یک جلسه خدمات دندانپزشکی بزرگسالان را تحت بیهوشی انجام دهیم.

  1. انجام کلیه خدمات درمانی دندانپزشکی با بیهوشی تهران در یک جلسه. این بدین معناست که محدودیتی در انجام درمان برای  تعداد دندان‌های زیاد نداریم. چه برای یک دندان چه برای همه دندان‌ها می‌توانیم در یک جلسه خدمات دندانپزشکی را تحت بیهوشی انجام دهیم.
  2. به دلیل بیهوشی کامل بیمار ، احساس درد و فشار بر روی دندان حس نمیشود
  3. تعداد جلسات درمان و رفت و امد به دندانپزشکی کم می‌شود
  4. اگر نیاز به انجام کار توسط یک یا چند متخصص باشد همگی در یک جلسه توسط متخصصین انجام پذیر است و نیاز به جابه جایی و رفت و امد به مطب پزشکان متعدد وجود ندارد.
  5. اگر نیاز به روکش دندان باشد، برای درمان های قالبگیری در همان جلسه تحت بیهوشی تراش و قالبگیری انجام میشود و فقط تحویل کار در یک جلسه مجزا انجام میگیرد.
  6. اگر یک یا چند دندان با عفونت و التهاب داشته باشید ، درمان همه در یک جلسه انجام میشود و مصرف دارو نیز در یک دوره صورت میگیرد و دیگر نیاز نیست برای هر دندان مجزا در یک دوره مجزا دارو مصرف شود.
  7. اگر درمانهای جراحی خارج کردن دندان داشته باشید مانند جراحی دندان عقل، همزمان با درمانهای ترمیم و عصب کشی، درمان های جراحی هم تحت بیهوشی در همان جلسه قابل انجام است.
  8. پس از انجام خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی نقاهت خاصی وجود ندارد و معمولا بیمار سه چهار ساعت بعد میتواند به همه کارهای روزمره خود رسیدگی کند

عوارض بیهوشی دندانپزشکی بزرگسالان

عوارض بیهوشی دندانپزشکی بزرگسالان یکی از موضوعاتی است که ذهن بسیاری از بیماران را به خود مشغول می کند و باعث می شود از انجام این عمل امتنا کنند. اما برای اینکه متوجه شوید که واقعا برای انجام عمل های سخت چون عمل هایی که توسط متخصص درمان ریشه دندان انجام می شود نیاز به بیهوشی است عوارضی ندارد با ما همراه باشید.

عوارض بیهوشی دندانپزشکی بزرگسالان: داروی بیهوشی در درمانهای مختلف اعم از جراحی های مینور یا ماژور که نیاز به بیهوشی دارند یکسان است. ممکن است دوز مصرف، بسته به نوع درمان و مدت زمان لازم برای انجام درمان، آن متفاوت باشد. انجام درمان های دندانپزشکی بهتر است تا حد ممکن تحت بی حسی موضعی انجام شود ولی اگر بیمار دارای شرایط روحی و جسمی خاص باشد باید تحت بیهوشی درمان را انجام داد.

آیا دندانپزشکی بزرگسالان تحت بیهوشی عوارض دارد؟

داروی بیهوشی در درمانهای مختلف اعم از جراحی های مینور یا ماژور، اندوسکوپی، کلونوسکوپی، جراحی های ارتوپدی، جراحی قلب و یا سایر درمان هایی که نیاز به بیهوشی دارند یکسان است. ممکن است دوز مصرف، بسته به نوع درمان و مدت زمان لازم برای انجام درمان ، آن متفاوت باشد.

انجام درمان های دندانپزشکی بهتر است تا حد ممکن تحت بی حسی موضعی انجام شود ولی اگر بیمار دارای شرایط روحی و جسمی خاص باشد باید تحت بیهوشی درمان را انجام داد.

دندانپزشکی با بیهوشی تهران یا خواب آور عارضه خاصی در پی ندارد و در واقع باید بدانید باقی ماندن دندان پوسیده و خراب عوارض بسیار زیادتر و پیچیده تری به نسبت عوارض داروی بیهوشی دارد. اگر دندان پوسیده یا دندان نهفته یا دندان ملتهب داخل دهان دارید و به دلیل اضطراب و استرس به دندانپزشکی مراجعه نمیکنید، به زودی با درد و التهاب شدید، تورم روی صورت یا لثه، از دست دادن دندان ، مشکلات بلع، عفونت های لثه و استخوان، ضایعات استخوانی ، و در نهایت مشکلات گوارشی مواجه خواهید شد که عوارض ناشی از این موارد بسیار اسیب رسان تر از عوارض داروی بیهوشی است.

پس اگر نیاز به درمان دندانپزشکی تحت خواب اور یا بیهوشی دارید بهتر است هر چه سریعتر انجام شود تا هم  ازپیشرفت پوسیدگی و بروز مشکلات جسمی جلوگیری کنید و هم درمانها را در مراحل ابتدایی اغاز کنید تا وسیع تر نشوند و  در هزینه ها صرفه جویی کنید. توجه داشته باشید که برای انجام خدمات درمانی متخصص ارتودنسی در تهران معمولا نیاز به این مورد نمی باشد.

 

عوارض درمان دندانپزشکی بزرگسالان تحت بیهوشی

عوارض احتمالی درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی شامل تهوع ، سردرد ، گیجی ،و گلو درد است که این علائم به ندرت دیده میشود و در درمانهایی که تایم کوتاهی دارند کمتر دیده میشود.

برای دندانپزشکی بزرگسالان تحت بیهوشی یا خواب اور چه کارهایی باید انجام داد؟

  • بیمار باید  هشت ساعت قبل از درمان بیهوشی ناشتای کامل باشد. حتی اب هم نباید مصرف شود.
  • یک هفته قبل از تاریخ درمان ، مراقبت های لازم را به عمل آورید تا از هرگونه بیماری یا سرماخوردگی یا درگیری با ویروس در امان باشید و اگر احساس کسالت یا بیماری داشتید حتما قبل از روز درمان ، پزشک خود را مطلع کنید.
  • هرگونه سوابق پزشکی اعم از بیماری هایی که با آن درگیر هستید یا در گذشته بودید ، حساسیت های دارویی ، سوابق بستری در بیمارستان ، اعتیاد یا سابقه اعتیاد، مصرف دارو، سوابق رادیوتراپی ، کمو تراپی ، پرتو درمانی ، شیمی درمانی و … را حتما در جلسه ویزیت به پزشک خود اطلاع دهید و در پرونده پزشکی خود با دقت همه موارد را قید کنید.
  • قبل از هماهنگی وقت درمان تحت بیهوشی میبایست آزمایشات لازم را تهیه کنید و مجدد به پزشک خود مراجعه کنید تا پس از بررسی ازمایشات تایید انجام درمان تحت بیهوشی را به شما بدهند.
  • برای آن دسته از بیمارانی که سابقه دیابت ، بیماری های قلبی عروقی ،بیماری های تنفسی ، بیماری های عصبی ، بیماری های سیستم ایمنی و بطور کلی بیماری های خاص دارند، نامه مشاوره از پزشک متخصص مربوط به آن رشته ، جهت تایید انجام درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی الزامیست.
  • اگر در حال مصرف دارو به طور روزانه هستید میبایست در خصوص قطع دارو یا شرایط استفاده و ادامه داروهای قبلی با  پزشک معالج خود مشورت کنید.

هزینه دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان

در انجام درمان و خدمات دندانپزشکی با بیهوشی تهران ، به جز هزینه های خود درمان ، هزینه دندانپزشکی با بیهوشی نیز به صورت مجزا به هزینه های بیمار اضافه می‌شود.

هزینه های درمان که بسته به نوع درمان و تعداد دندانهای پوسیده ، متغیر است و دندانپزشک شما پس از ویزیت و بررسی شرایط بالینی، و مشاهده رادیوگرافی دندان ، طرح درمان خود را مشخص میکند و براورد آن برای درمانهای شما اعلام میشود و هزینه دندانپزشکی با بیهوشی نیز بسته به مدت زمان درمان دارد ولی صرفا هزینه های بیهوشی، در حال حاضر در سال 1402 حدودا از 4-5 میلیون تومان شروع میشود. پس از ویزیت توسط پزشک تمام براورد مالی به شما اعلام میشود .

اگر بیمار یک یا دو دندان داشته باشد و کارهای وسیع دندانپزشکی نداشته باشد و امکان انجام درمان  تحت خواب اور وجود داشته باشد ، هزینه های خواب اور از هزینه بیهوشی دندانپزشکی بزرگسالان کمتر خواهد بود.

دندانپزشکی با بیهوشی تهران

کلینیک درسان یکی از کلینیک‌هایی است که خدمات دندانپزشکی با بیهوشی در غرب تهران را ارائه می‌دهد. برای اطلاعات بیش‌تر در این خصوص می‌توانید با شماره‌های کلینیک در تماس باشید. همچنین این مرکز تمامی خدمات ارتودنسی شفاف را به بیماران خود ارائه می دهد.

هزینه بیهوشی دندانپزشکی بزرگسالان

برای اطلاع از هزینه بیهوشی دندانپزشکی بزرگسالان می‌توانید با کارشناسان کلینیک درسان در تماس باشید و به‌روزرترین قیمت‌ها را جویا شوید.

2 دیدگاه

  1. بهرام گفت:

    فوبیا دارم کشیدن دندان عقل و عصب کشی

  2. وحید گفت:

    خسته نباشید .میخواستم از قیمت بیهوشی برای کشیدن همه دندانهام به علت پوسیدگی اطلاع داشته باشم .البت از تبریز مزاحم شدم .شما هزینه کشیدن کل دندان و بیوشیو اطف کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

کلینیک درسان یکی از معتبرترین دندانپزشکی ها و مورد تائید بیماران با تجهیزات و مواد درجه یک و پزشک معتبر در حوزه های جراحی دندان عقل، لمینت دندان و ایمپلنت، پر کردن، عصب کشی و حوزه های زیبایی، دندانپزشکی غرب تهران می باشد که با تجربه چندین و چند ساله در زمینه دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان توانسته است رضایت بیماران بسیاری را به خود جلب کند.

جدیدترین مقالات

مطالب مرتبط

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان عارضه مهم و خطرناکی ندارد. نکته مهم این است که والدین تمام نظارت ، مراقبت و تلاش خود را بکنند تا دندانهای

دندانپزشکی تحت بیهوشی بزرگسالان

دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان

  دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان مناسب عده ای از بیماران به دلیل ترس از خدمات دندانپزشکی و یا فوبیا نسبت به صدای ابزار، ماهیت درمان، درد