درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان عارضه مهم و خطرناکی ندارد. نکته مهم این است که والدین تمام نظارت ، مراقبت و تلاش خود را بکنند تا دندانهای شیری دچار پوسیدگی نشوند و یا با چکاپهای دقیق شش ماهه برای کودک داشته باشند تا اگر دندانی در استانه پوسیدگی بود با درمانهای پیشگیرانه و سبک و بدون درد بتوانیم از پیشرفت پوسیدگی ها جلوگیری کنیم.

بسیاری از کودکان از رفتن به دندانپزشکی واهمه دارند. امروزه علیرغم پیشرفت تکنولوژی و وجود تجهیزات کودکانه و اتاق درمان مجزا برای کودکان باز هم برخی از کودکان دچار اضطراب از انجام درمان‌های دندانپزشکی هستند. جالب است بدانید این استرس در بین کودکان بیش‌تر از رفتار والدین به کودک سرایت میکند و ناشی از نوع گرایشات خانوادگی به محیط های درمانی است.

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

نوع اطلاع رسانی و برخورد والدین با مراکز درمانی، در روحیات و پرورش کودک بسیار موثر است. به لحاظ روانی وقتی والدین خود دچار ترس از دندانپزشکی هستند یا حس خوبی از رفتن به محیط های درمانی ندارند، کودک نیز تحت همین شرایط قرار می‌گیرد و شروع به بهانه‌گیری و ناسازگاری می‌کند.

کودک ذهن خلاقی دارد و مرتبا در حال فضاسازی ذهنی و تخیلات ذهنی است و بسیار مهم است که والدین بدانند که نباید کودک را برای رفتن به محیط درمانی یا دندانپزشکی با تصویر سازی های غلط او را اماده کنند. چون ممکن است کودک پس از مراجعه ، فضای ذهنی خود را با فضای درمانی یکسان نبیند و شروع به ناسازگاری و عدم همکاری کند. لذا بهتر است اولین ارتباط به خودی خود بین متخصص دندانپزشکی اطفال و فرزند شما شکل بگیرد و بهتر است والدین سعی کنند دخالتی در این ارتباط نداشته باشید. متخصص دندانپزشکی کودکان با تکنیک های خاص رفتاری و علمی خود سعی در جلب توجه و کنترل فرزند شما میکند.

در این میان دیده میشود که برخی از خانواده ها اساسا هیچ مشکل و استرسی از محیط درمانی ندارند و شرایط امنی هم برای مراجعه به محیط درمان فراهم میکنند ولی باز کودک به طور ذاتی مضطرب است و حتی برای معاینه ساده نیز همکاری نمیکند پس به ناچار برای این افراد نیز درمان دندانپزشکی را باید تحت بیهوشی یا خواب اور انجام داد.

چه کودکانی باید درمان دندانپزشکی تحت خواب اور یا بیهوشی انجام دهند؟

چه کودکانی باید درمان دندانپزشکی تحت خواب اور یا بیهوشی انجام دهند؟ کودکانی که اضطراب و فوبیای دندانپزشکی دارند؛ کودکان زیر 3 سال که امکان همکاری و نشستن روی یونیت دندانپزشکی برایشان وجود ندارد و...

  • کودکانی که اضطراب و فوبیای دندانپزشکی دارند
  • کودکان زیر 3 سال که امکان همکاری و نشستن روی یونیت دندانپزشکی برایشان وجود ندارد
  • کودکانی که همکاری جهت انجام امور دندانپزشکی نمیکنند ، روی یونیت نمینشینند ، دهان خود را باز نگه نمیدارند، حرکات زیاد و بیش فعالی دارند و قابل کنترل نباشند
  • کودکانی که ناسازگار و به اصطلاح غیر همکار هستند و اجازه شروع درمان نمیدهند
  • کودکانی که بیماری های خاص دارند
  • کودکانی که تعداد دندانهای پوسیده و خراب زیاد دارند و به دلیل تعداد جلسات درمانی متعدد امکان عدم همکاری و عدم مراجعه و ناسازگاری در جلسات بعدی آنها زیاد است
  • کودکانی که دچار اسیب به فک و شکستگی دندان و استخوان فک تواما هستند. (آشنایی با: انواع جراحی فک و صورت)
خدمات درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان توسط دندانپزشکی غرب تهران کلینیک درسان انجام می‌پذیرد برای اطلاعات بیش‌تر با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

درمان دندانپزشکی برای کودکان زیر سه سال تحت خواب آور یا بیهوشی

درمان دندانپزشکی برای کودکان زیر سه سال تحت خواب آور یا بیهوشی

کودکان زیر 3 سال به دلیل اینکه طاقت سکون در یک جا را ندارند و برای مدت کوتاه  هم، زیر دست پزشک آرام و قرار ندارند، اگر نیاز به درمان دندانپزشکی داشته باشند باید تحت خواب اور یا بیهوشی درمان های دندانپزشکی آنها انجام شود. چون به دلیل حرکت های زیاد و همکاری ضعیف با پزشک انجام درمان برای آنها غیر ممکن و یا با احتمال ریسک همراه است.

چون وسایل و ابزار دندانپزشکی تیز و برنده است و دهان کودک هم بسیار کوچک ، بنابراین با هر حرکت و بی قراری ریسک آسیب به دندانها زیاد است. بنابراین لزوما در این شرایط سنی باید درمان دندانپزشکی را تحت بیهوشی یا خواب اور انجام داد.

درمان دندانپزشکی تحت خواب اور یا بیهوشی در بین کودکان از 2 سال تا سنین نوجوانی قابل انجام است و منعی بابت شرایط سنی ندارد. بزرگسالان نیز می‌توانند از درمان دندانپزشکی بیهوشی بزرگسالان بهره‌مند شوند.

عوارض دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی

عوارض دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی

دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی عارضه مهم و خطرناکی ندارد. نکته مهم این است که والدین تمام نظارت ، مراقبت و تلاش خود را بکنند تا دندانهای شیری دچار پوسیدگی نشوند و یا با چکاپهای دقیق شش ماهه برای کودک داشته باشند تا اگر دندانی در استانه پوسیدگی بود با درمانهای پیشگیرانه و سبک و بدون درد بتوانیم از پیشرفت پوسیدگی ها جلوگیری کنیم.

از طرفی تمام تلاش متخصص دندانپزشکی اطفال و کودکان بر این است که درمان را تحت بی حسی موضعی و بدون بیهوشی انجام دهد ولی اگر فرزند شما پوسیدگی های متعدد دارد و همکاری نکند و پس از ویزیت، متخصص دندانپزشکی اطفال و کودکان بسته به شرایط سنی ،روحی و جسمی فرزند شما، پیشنهاد درمان تحت خواب اور یا بیهوشی را می‌دهد، بهتر است هر چه سریعتر اقدام به انجام درمان تحت خواب اور یا بیهوشی کنید. چرا که هر چه بیشتر بگذرد درد و التهاب و استرس کودک بیشتر می‌شود و روند درمان پیچیده تر و پر هزینه تر میشود.

دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی عارضه مهم و خطرناکی ندارد.

باید بدانید انجام درمان با خشونت و تنش، بسیار غلط است پس از متخصص دندانپزشکی اطفال نخواهید که به خاطر ترس شما از انجام بیهوشی، به هر طریقی شده با خشم و پرخاشگری فرزند شما را کنترل کند و درمان فرزند شما را بدون بیهوشی انجام دهد. 

نکته قابل توجه این است که به هر حال داروی بیهوشی عوارض مختصری دارد ولی عارضه  باقی ماندن پوسیدگی‌ها در داخل دهانش به نسبت عارضه داروی بیهوشی بسیار بیش‌تر و مهم‌تر است. زیرا عفونت ، التهاب، تروم ، دردهای زیاد ، مشکلات بلع ، مشکلات گوارشی و بالخص پرخاشگری های ناشی از درد را در کودک به همراه می‌آورد.

انجام بیهوشی تحت نظر مستقیم متخصص بیهوشی صورت میگیرد و همه چیز تحت کنترل است و نقاهتی ندارد و بسته به شرایط درمان و تعداد دندانها، حدود یک تا دو ساعت زمان درمان تحت بیهوشی به طول می‌انجامد و سپس بلافاصله پس از به هوش آمدن فرزند شما می‌تواند به تمامی فعالیت‌های خود بپردازد.

احساس گیجی ، سردرد ، بی حالی ، گلو درد ، حالت تهوع ، از عوارضی است که ندرتا پس از درمان دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی ممکن است دیده شود.

مزیت های درمان دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی

مزیت های درمان دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی

اگر فرزند شما دچار استرس زیاد و عدم همکاری برای انجام درمانهای دندانپزشکی است باید تحت خواب اور یا بیهوشی برایش درمان انجام داد و کودک با انجام درمان دندانپزشکی تحت بهوشی بدون اضطراب و تنش درمان هایش صورت میگیرد و از ایجاد خاطره بد و از ایجاد فوبیای دندانپزشکی برای او در بزرگسالی جلوگیری می‌کنید.

کودک از مراجعه به پزشکان در رشته های دیگر نیز هراسان نمی‌شود چون با دندانپزشکی تحت بیهوشی خاطره بد و ناخوشایندی از محیط درمانی ندارد.

انجام درمان دندانپزشکی تحت خواب آور یا بیهوشی چه برای یک دندان چه برای همه دندانها ، در یک جلسه قابل انجام است

اگر تعداد دندانهای پوسیده کم باشد، درمان خواب اور گزینه مناسب‌تری است و هزینه کم‌تری دارد.

طول درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی بسته به تعداد دندان‌های خراب و طرح درمان پزشک دارد ولی معمولا حدود یک تا دو ساعت کلیه دندانها را میتوان ترمیم کرد.

مزیت های درمان دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی

اگر کودک شما تعداد دندانهای پوسیده زیادی دارد باید جلسات متعددی برای درمان به متخصص دندانپزشکی اطفال مراجعه کند و ممکن است در این میان ناسازگار شود و از ادامه درمان صرف نظر کند و یا دیگر همکاری نکند، بنابراین اگر کودک غیر همکار یا کم تحمل است و پوسیدگی های متعدد و وسیع دارد بهتر است تحت بیهوشی یا خواب اور همه دندانها را باهم درمان کرد تا نیازی به مراجعات متعدد به دندانپزشکی نداشته باشد تا استرس او کاسته شود.

کودکانی که به دلیل سرع یا بیماری های خاص یا سندروم ، شرایط انجام درمان تحت بی حسی را ندارند ، درمان تحت خواب اور یا بیهوشی برایشان بهترین گزینه است.

دندانپزشکی تحت بهوشی نقاهتی ندارد و فرزند شما بعد از انجام درمان به همه فعالیتهای روزانه خود میپردازد.

هزینه دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی یا خواب آور

هزینه دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی یا خواب آور

بسته به نوع درمان (پوسیدگی، درمان ریشه دندان، روکش و …) دارد و اینکه چه تعداد دندان پوسیده داشته باشد دارد و هزینه های بیهوشی جداگانه به هزینه های درمان اضافه می‌شود.

هزینه بیهوشی نیز بسته به مدت زمان لازم برای بیهوشی متغییر است ولی معمولا هزینه های بیهوشی برای کودکان از 4-5 میلیون تومان شروع می‌شود .این هزینه صرفا هزینه انجام بیهوشی است و هزینه های درمان همانطور که ذکر شد، مستقلا محاسبه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

کلینیک درسان یکی از معتبرترین دندانپزشکی ها و مورد تائید بیماران با تجهیزات و مواد درجه یک و پزشک معتبر در حوزه های جراحی دندان عقل، لمینت دندان و ایمپلنت، پر کردن، عصب کشی و حوزه های زیبایی، دندانپزشکی غرب تهران می باشد که با تجربه چندین و چند ساله در زمینه دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان توانسته است رضایت بیماران بسیاری را به خود جلب کند.

جدیدترین مقالات

مطالب مرتبط

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان عارضه مهم و خطرناکی ندارد. نکته مهم این است که والدین تمام نظارت ، مراقبت و تلاش خود را بکنند تا دندانهای

دندانپزشکی تحت بیهوشی بزرگسالان

دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان

  دندانپزشکی با بیهوشی بزرگسالان مناسب عده ای از بیماران به دلیل ترس از خدمات دندانپزشکی و یا فوبیا نسبت به صدای ابزار، ماهیت درمان، درد